נעילה חיובית בבורסה; מניות הגז טיפסו לאחר אישור המתווה

מתווה הגז אושר היום ברוב קולות בממשלה ■ האטה דרמטית בצמיחה ברבעון השני ■ מדד חודש יולי עלה ב-0.2% - בטווח הציפיות

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב נחתם היום (א') בעליות שערים, לאחר שהמסחר בוול סטריט הסתיים ביום שישי בעליות קלות, ומנגד באירופה ננעל המסחר בירידות. הפעילים בשוק הגיבו היום לאישור מתווה הגז בממשלה וכן לנתון הצמיחה המאכזב. מחזור המסחר הסתכם בכ-612 מיליון שקל.

 

 

בתחום המאקרו, הלמ"ס דיווחה היום כי הכלכלה הישראלית צמחה ברבעון השני ב-0.3% בלבד, לעומת צמיחה בשיעור של 2% ברבעון הראשון, ו-6.2% ברבעון הרביעי של 2014. בסיכום המחצית הראשונה נרשמה צמיחה של 2.6%. (לכתבה המלאה)

מניות הגז הטבעי ביניהן אבנר , דלק קידוחים ורציו המשיכו לרכז עניין, לאחר שהיום אחר הצהריים אושר מתווה הגז בממשלה. 17 שרים הצביעו בעד, אבי גבאי התנגד; חיים כץ, משה כחלון ויואב גלנט לא השתתפו בהצבעה בשל ניגוד עניינים. (לסיפור המלא)

 

מדד חודש יולי פורסם ביום שישי ורשם עלייה של 0.2% - בטווח הציפיות. "המדד מוריד את הסבירות להורדת ריבית. זהו מדד צפוי, שיאפשר לבנק ישראל להמשיך ולבחון בנחת את הצעדים הבאים הנדרשים. אנו מעריכים כי בעוד כחודשיים יתחדש הלחץ על בנק ישראל להוריד את הריבית", כך נמסר מבית ההשקעות הלמן-אלדובי, בתגובה למדד המחירים לצרכן לחודש יולי. לדברי אילן ארצי, מנהל ההשקעות הראשי בהלמן-אלדובי, "מדד אוגוסט צפוי להיות חיובי, על אף הירידות במחירי הדלק, מה שככל הנראה יוביל לשיפור נוסף בסביבת האינפלציה לרמה חיובית של 0.5%-1%, אולם לאחר מכן נתחיל לראות בצורה משמעותית את הורדות המחירים הנובעות מירידת מחירי הסחורות בעולם ומצעדי הממשלה להוזלת יוקר המחיה.

גם יונתן כץ, כלכלן ראשי בלידר שוקי הון, סבור כי "מדד חודש יולי לא הפתיע, אך היה ברף הגבוה של ההערכות המוקדמות (0.1%-0.2%). זהו מדד מעט גבוה, וההאצה במחירי הדיור תומכים ביציבות בריבית בסוף החודש".

כלכלני לאומי שבים ומציינים בסקירתם השבועית כי "הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף בחשיפה לסיכון. בעת האחרונה, התגובה בשווקים להתפתחויות שליליות לא צפויות מלווה בעלייה חדה ומהירה בתנודתיות, בין היתר לאור רמת התמחור הכוללת באפיק, שהיא גבוהה מהממוצע הרב שנתי. אנו ממליצים ללקוח הסביר שלא לבצע שינויים תכופים על סמך התרחשויות נקודתיות. מומלצת אחזקה גבוהה יחסית בדגש על מניות חו"ל".

 

מניות טבע , אופקו וטאואר ננעלו בירידות לאחר שחזרו מוול סטריט עם פערים שליליים של עד 2.3%.

מנגד, פריגו עם פער חיובי של 2.1% ואיזיצ'יפ כ-3.5% הגיבו בעליות חדות בת"א.

שבועיים לפני אסיפת בעלי המניות של מיילן לאישור עסקת פריגו, מיילן נתקלת במכשול מצד חברת הייעוץ הגדולה למשקיעים המוסדיים מארה"ב - ISS. החברה ממליצה לבעלי המניות של מיילן להתנגד לעסקה, בניגוד להמלצת חברה אחרת, גלאס לואיס, שהמליצה לאחרונה לתמוך בעסקה.

אמות השקעות מקבוצת אלוני חץ הציגה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לשנת 2015: ה-NOI ברבעון עלה בכ-2.2% והסתכם בכ-128 מיליון שקל לעומת כ-125 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-FFO ברבעון עלה בכ-8.4% והסתכם בכ-80 מיליון שקל לעומת כ-74 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

אלביט מערכות הודיעה היום כי זכתה בחוזה בהיקף של כ-27 מיליון דולר לאספקת מערכות שליטה ובקרה ומערכות ארטילריה ארוכות טווח מסוג ATMOS למדינה באסיה פאסיפיק. חוזה זה הוא חוזה המשך מלקוח זה, ויבוצע במהלך שלוש שנים.