"מדינות במזה"ת צריכות לשלם לארה"ב על המלחמה בדאעש"

המועמד השנוי במחלוקת לראשות המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ ממשיך לשחרר את הרסן ■ כינה בראיון טלוויזיוני את ג'ון קרי חדל אישים ■ טען כי עיראק צריכה לשלם לחיילים האמריקאים הפצועים ■ "בסוף לאיראן יהיה נשק גרעיני, והיא תשתלט על חלקים בעולם"

דונלד טראמפ / צילום: בלומברג
דונלד טראמפ / צילום: בלומברג

איש העסקים שנוי המחלוקת והמועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית בארה"ב דונלד טראמפ שוב מעורר סערה. טראמפ אמר היום (א') בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" המשודרת ברשת NBC, כי מדינות המזרח התיכון צריכות לשלם לארה"ב על שהיא נלחמת בדאעש.

בנוגע להסכם הגרעין שנחתם בין איראן למדינות המערב טראמפ אמר כי ההסכם גרוע ויוביל ל"שואה גריענית". לדבריו, "בסוף לאיראן יהיה נשק גרעיני, והיא תשתלט על חלקים בעולם". בהמשך הראיון הוא אף כינה את מזכיר המדינה ג'ון קרי "חדל אישים" על הניהול הכושל שלו במו"מ עם איראן.

בהתייחסו למאבק של מדינות המערב בדאעש, טראמפ אמר כי המפתח למיגור ארגון הטרור הקיצוני הוא באמצעות "ייבוש" מקורות ההכנסה שלו, וזאת ע"י השתלטות על מאגרי הנפט שבהם הוא מחזיק בעיראק. המיליארדר הצבעוני אמר כי מהלך שכזה עשוי לדרוש כניסה של כוחות קרקעיים אמריקאים וכי העם העיראקי צריך "לתת משהו בתמורה" ובכל מקרה אין ספק שארה"ב צריכה לדרוש כסף עבור הסיוע הצבאי האמריקאי. "היו לנו חיילים שנפצעו קשה ונהרגו בעיראק", אמר טראמפ. "אני רוצה שהמשפחות שלהם יקבלו משהו. ישנם הרבה חיילים פצועים ואין להם כלום. הם אפילו לא יכולים לומר שניצחנו", לדבריו.

טראמפ האשים בעבר את סעודיה בכך שהיא המממנת הגדולה ביותר של הטרור בעולם. בראיון ל-NBC טראמפ הוסיף שמן למדורה כאשר טען כי סעודיה צריכה לשלם לארה"ב משום שבלעדי התמיכה שלה היא לא הייתה שורדת. הוא אמר בנוסף כי הסיבה היחידה שארה"ב תמכה בסעודיה נבעה רק משום שהיא הייתה זקוקה לנפט הסעודי. "כעת, אנו לא כל כך זקוקים לנפט הזה", הוא ציין.