יובל שטייניץ מסביר מדוע הדיח את יו"רית רשות החשמל

שר האנרגיה: "אחת הבעיות הייתה שאי-אפשר לנהל מדיניות במשק אם כל גוף פועל לכיוון אחר. לכן הרשות חייבת להיות רשות ממשלתית אמיתית, כפופה לממשלה"

יובל שטייניץ / צילום: תמר מצפי
יובל שטייניץ / צילום: תמר מצפי

שר האנרגיה יובל שטייניץ הסביר היום (ג') בראיון לגלי צה"ל כי המהלך להדחת יו"רית רשות החשמל אורית פרקש-הכהן נובע מרצון לסיים את המלחמות בין רשויות ממשלתיות שמונעות את פיתוח משק האנרגיה.

"הרשות החדשה תהיה במשרד האנרגיה ותפעל עפ"י מדיניות הממשלה", אמר שטייניץ. "אחת הבעיות הייתה שאי-אפשר לנהל מדיניות במשק אם כל גוף פועל לכיוון אחר. לכן הרשות חייבת להיות רשות ממשלתית אמיתית, כפופה לממשלה".

כאשר נשאל האם המהלך בוצע על מנת להכפיף את הרשות תחתיו, ענה: "גם היום מי שממנה את יו"ר רשות החשמל זה שר האנרגיה בתיאום עם שר האוצר. הדבר היחיד שקורה פה זה שמקימים רשות חדשה שתהיה הרבה יותר יעילה, שלא תילחם במדיניות הממשלה אלא שתעזור לגבש מדיניות ותבצע אותה. כשיש מלחמות לא קורה כלום במשק. רשתות מוקמות כדי לבצע את מדיניות הממשלה ולא כדי לשתק אחת את השנייה".

שטייניץ הוסיף כי "את הרפורמה הזו לא אני הכנתי. לא רק שהיא הוכנה ע"י משרד האוצר והאנרגיה והמשפטים ביחד, אלא שבהצבעה בממשלה הייתה החלטה פה אחד. גם שר האוצר תמך בה, למרות שבתקשורת פורסם שהוא התנגד. כל השרים תמכו בזה כי כולם מבינים שבסוף הממשלה חייבת למשול וכאשר מקימים גוף חדש לחלוטין ממנים גם מישהו חדש שינהיג אותו מעתה והלאה".