בשר ודגים פגי-תוקף הושמדו בסניף קינג סטור בב"ש

זאת בעקבות שתי ביקורות שנערכו בימים האחרונים ברשת ■ המנכ"ל מג'די כתאני: "אני היחיד שמוכר בשר טרי, וזה כנראה מפריע בכיס למתחרים שלי; אדאג לתקן כל ליקוי"

השירות הווטרינרי של עיריית באר-שבע השמיד בשר וכן דגים פגי-תוקף בסניף של רשת קינג סטור בבאר-שבע. רשת קינג סטור פתחה את הסניף בעיר הדרומית לפני מספר חודשים, לאחר שרכשה אותו משופרסל.

הביקורת הראשונה בסניף נערכה לפני קצת יותר משבוע, ובמסגרתה הושמדו 60 ק"ג בשר טחון מצונן מתובל. כעבור יומיים פנה למשרד הבריאות תושב העיר, שהתלונן על בשר עוף החשוד כמקולקל. "הרחתי ריח לא טוב מהמוצרים", סיפר התושב, "קנינו חזה עוף, ולמחרת היה לו ריח חמוץ. דיווחתי על כך למשרד הבריאות, והם העבירו את המידע לעירייה".

בביקורת הנוספת שביצע השירות הווטרינרי בסניף לפני שבוע, נמצאו מוצרי דגים שפג תוקפם, וכן דג בקלה בתפזורת הנמכר בשירות עצמי, ללא סימני יצרן וללא סימון של תוקף המוצר. כמו כן, נמצא שליו קפוא באריזה לא מזוהה, ללא תאריך ייצור וללא שם יצרן. מנהל המחלקה הווטרינרית בעיריית באר-שבע, ד"ר רומן זינגר, אף ציין כי המוצר לא עבר בדיקת משנה במחלקתו.

מעיריית באר-שבע נמסר ל"גלובס" כי הנושא כולו מצוי בחקירה של יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות. בכוונת העירייה לפתוח הליכים משפטיים נגד הרשת. במשרד הבריאות אומרים גם כי הסניף פועל ללא רישיון.

"אני מפריע למתחרים שלי"

בתגובתו מפנה מנכ"ל רשת קינג סטור, מג'די כתאני, טענות לרשתות המתחרות בעיר. "יש לי רישיון עסק. אני מבין מה קורה שם. הגעתי לעיר שהיו בה לא מעט שחקני מזון. כל שחקני המזון, לצערי או לשמחתי, עובדים היום על פחות ממחצית המחזור שעבדו בו אז, בגלל שנכנסנו לתמונה. כנראה שאני מפריע להם באזור.

"מיום הביקורת המכירות שלי גדלו פי ב-50%, כי היהודים יודעים שאני היחיד שמוכר בשר טרי. כל היתר מפשירים בשר. המבחן הוא בבישול במטבח. הלקוח היום לא מטומטם, והוא יודע להבחין בבשר האיכותי ולראות בבישול מה טרי ומה קפוא. לא סתם אני מוכר בשר בכמות שאף אחד לא האמין שאני אמכור שם; זה מכיוון שאני יודע לעבוד באמינות מול הלקוח ולהביא לו בשר טרי. זה כנראה מפריע בכיס למתחרים שלי".

בהתייחס לממצאים עצמם אומר כתאני: "כל ליקוי שהיה בדוח שעבר או יהיה בדוח עתידי, אדאג לתקן. אני עובד בנוסחה של אמינות ואיכות, ועל זה אני שומר. מדובר בקילוגרמים בודדים של בשר, שהושמדו בעקבות אופן טחינתם, וזאת על אף שלא היוו סכנה תברואתית כלשהי. קינג סטור מחזיקה בתו תקן איכות המזון לבריאות הציבור על-פי תקנות משרד הבריאות, מטעם הסתדרות הרופאים הווטרינריים בישראל".