FitBit Surge: שעון חכם למדידת דופק

דגם ה-Surge הוא ניסיון ראשון למכור שעון יד הכולל מדידת דופק ומרחק באמצעות GPS פנימי ולא רק צמיד המודד צעדים, האם יצליח?

חברת FitBit פנתה עד היום לצרכנים המעוניינים למדוד את מספר הצעדים שלהם במשך היום ופחות לחובבי הריצה. דגם ה-Surge הוא ניסיון ראשון למכור שעון יד הכולל מדידת דופק ומרחק באמצעות GPS פנימי ולא רק צמיד המודד צעדים.

עיצוב

ה-Surge מעוצב כשעון יד ספורטיבי, עם רצועה מגומי ואבזם להתאמת הגודל.

מסך

המסך מגיע בגוון אפור, התצוגה נראית היטב והוא משמש כצג מגע. נגיעה קלה על המסך מפעילה את התאורה האחורית. לשעון יש כפתורים פיזיים להשלמת התפעול.

דופק

בדומה לדגם Charge HR של FitBit, גם ה-Surge מספק חיווי קבוע על מצב הדופק. בעוד שחיווי על מצב דופק מנוחה עובד בצורה תקינה, בזמן ריצה חיישני הדופק מתקשים לעמוד בקצב השינויים של הגוף, לעומת מדידה עם רצועת דופק - מה שגורם להצגת הדופק העדכני באיחור של שניות ארוכות.

כושר

ה-Surge מציע מדידת צעדים יומית. החברה מגדירה 10,000 צעדים כיעד הברירת מחדל שלה. החסרונות: המכשיר לא מתאים את עצמו באופן קבוע למשתמש, כך שהיעדים לא ישתנו בהתאם להישגים, בנוסף, השעון נוטה לספור צעדים, גם שהמשתמש רק מזיז את הידיים ולא הולך. מלבד צעדים, השעון מציג חיווי על שריפת קלוריות, מספר קומות שהמשתמש עלה וקיימת אפשרות למדוד פעילויות ספורט כמו ריצה או רכיבה על אופניים, בהם ה-Surge מודד את המרחק באמצעות GPS ולפיכך מספק מידע על דופק ושריפת קלוריות.

שינה

מדידת שעות השינה והאיכות שלהן, לא פחות חשובה ממספר הצעדים ביום. FitBit מציעה מידע על השינה, אבל לא מספק טיפים שיעזרו לשפר את המצב. השעון מזהה באופן אוטומטי את הכניסה למצב שינה, כאשר האדם לא מבצע כל צעד במשך שעה והמכשיר מזהה שהאדם נע מדי פעם.

התראות

בחברה שאפו שה-Surge יפנה גם לאנשים הרוצים שעון חכם, לכן הם מאפשרים קבלת התראות על שיחות נכנסות ומסרונים. הבעיה היא שהשעון לא תומך בשפה העברית וכל מה שמתקבל על המסך מופיע בג'יבריש. נחמד לדעת על שיחה נכנסת באמצעות תחושת רטט ביד, אבל זה לא מספיק. חשוב לדעת שהאופציה הזו לא פועלת עם כל סמארטפון.

בשורה התחתונה:

האם המוצר יוכל להחליף גם את השעון החכם וגם את שעון הדופק לריצה? מכיוון שהשעון לא תומך בעברית היכולות החכמות פחות רלוונטיות. בכל הקשור למדידת צעדים ומדידת ריצה, השעון מספק תוצאות טובות שיתאימו לחובבי ספורט לא מקצועיים. מחיר: 1,200 שקל ברשת באג. ציון 8.