הבורסה ננעלה בעליות; טבע הוסיפה 2.9%, כיל עלתה 2.8%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.11 מיליארד שקל ■ כלל ביו' דיווחה על כישלון בניסוי מתקדם ■ שר הנפט המצרי במסר מרגיע: נמשיך לנהל מו"מ עם ישראל על יבוא גז

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה') בעליות ברקע למגמה החיובית שחתמה את המסחר אתמול בשוקי העולם ונמשכת גם היום. הבורסות בסין נותרו סגורות היום ובאירופה המסחר מתנהל בעליות.

המשקיעים התמקדו בהודעת הריבית ומסיבת העיתונאים של הבנק המרכזי האירופי וכן בדוח התעסוקה המלא שיתפרסם מחר בארה"ב. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.11 מיליארד שקל.

 

 

הריבית בגוש האירו נותרה היום כצפוי ללא שינוי על 0.05% (ריבית הפקדונות שלילית ברמה של 0.2%) ולאחריה קיים נגיד ה-ECB מריו דראגי מסיבת עיתונאים במהלכה הוא אמר כי תוכנית רכישת האג"ח תוארך במידת הצורך מעבר לחודש ספטמבר 2016 ואף תוגדל. במקביל אמר דראגי כי תחזיות הצמיחה לגוש האירו עודכנו כלפי מטה עד לשנת 2017 על רקע הטלטלה בשווקים המתפתחים, בעיקר בסין.

 

 

בישראל, בזירה הפיסקאלית פורסמו אתמול ידיעות מהותיות. בשעות הערב המאוחרות הכנסת אישרה את תקציב המדינה לשנים 2015-2016 בקריאה ראשונה ברוב של 57 תומכים מול 53 מתנגדים. שר הכלכלה אריה דרעי נעדר מהמליאה לאחר שהתקזז עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. בנוסף, שר האוצר הודיע אתמול כי בכוונתו להפחית את שיעור המע"מ ב-1% ל-17%.

מניות הגז המשיכו לרכז עניין. אתמול שלח שר הנפט המצרי שריף איסמעיל מסר מעודד לחברות קידוחי הגז ולמשקיעים בישראל. הוא אמר שהמו"מ לגבי יבוא גז טבעי עם ישראל וקפריסין לא ייפסק וכי תגלית הגז העצומה שהתגלתה השבוע במצרים מיועדת לשימוש פנימי. נציין את אבנר , דלק קידוחים ורציו . (לסיפור המלא)

חברת אנדורמדה בבעלות קבוצת כלל ביוטכנולוגיה , דיווחה היום על כישלון בניסוי שלב 3 בתרופה לטיפול בסכרת נעורים שהיא מפתחת.

קבוצת עזריאלי , השלימה את השלב המוסדי בהנפקת אג"ח בהיקף כספי של כ- 1 מיליארד שקל. הגיוס הינו הנפקה של סדרת אג"ח חדשה צמודת מדד (סדרה ג'), במח"מ של כ- 6.9 שנים, שדורגה על ידי מעלות בדירוג ilAA+. החברה תשלים את ההנפקה בימים הקרובים בגיוס מהציבור.

טאואר הודיעה אתמול על פריצת דרך טכנולוגית. בשוק מעריכים כי הטכנולוגיה החדשה עשויה להוביל לגידול של עשרות מיליוני דולרים בהכנסות כבר ב-2016.