הכתבים המדיניים לנתניהו: אל תפגע בחופש העיתונאי

15 כתבים מדיניים שלחו לנתניהו גילוי דעת במחאה על הסעיף המגביל את החופש העיתונאי ברשות השידור, שאושר הלילה ■ "הבעת דעה היא נשמת אפה של הדמוקרטיה; אינך מעוניין בשידור ציבורי כנוע ומסורס"

קבוצה של 15 כתבים מדיניים שידרה לראש הממשלה בנימין נתניהו גילוי דעת במחאה על הסעיף המגביל את החופש העיתונאי ברשות השידור, שאושר באישון לילה.

"אנו, קבוצה של 15 כתבים מדיניים העובדים במגוון רחב של כלי התקשורת המסקרים באופן שוטף את המערכת המדינית והפוליטית בישראל, סבורים כי סעיף זה גורם לפגיעה חמורה בחופש העיתונאי ברשות השידור", כתבו העיתונאים, ובהם אודי סגל מחדשות 2, מואב ורדי מחדשות 10, איתמר אייכנר מ"ידיעות אחרונות" ושלמה צזנה מ"ישראל היום".

"מאחר שהרשות הינה כלי תקשורת דומיננטי מאוד, הסעיף המדובר פוגע פגיעה מהותית בחופש העיתונות ובחופש הביטוי בישראל", כתבו.


לדבריהם, "חשוב לנו להדגיש: אין מדובר בעניין של השקפה פוליטית מסוימת או במאבק בין ימין לשמאל. אנו מכירים בצורך ברשות שידור פלורליסטית ופתוחה, שתאפשר מגוון דעות שיבטאו את ההשקפות השונות בציבור הישראלי.

"אלא שהבעת דעה - בעיקר כאשר זו מנוגדת לעיתים למדיניות השלטון או לדעת הקהל השלטת באותה תקופה - היא נשמת אפה של הדמוקרטיה. יישום של הסעיף הנ"ל שחוקק יהפוך את השידור הציבורי בישראל לשידור נכה וחלש, ובעיקר יעקר אותו מייעודו המרכזי: מתן שירות מקצועי ונטול פניות לאזרח ולחברה הישראלית.

"אנו סבורים לפיכך כי אין מקום לסעיף שכזה בכל גרסה שהיא של חוק המיועד להגדיר את אופי השידור הציבורי במדינת ישראל, ולפיכך קוראים לבטלו ולהוציאו לאלתר מן החוק המדובר.

"אנו מצפים ממך, הן בתפקידך כשר התקשורת והן כראש הממשלה, להשמיע את דעתך בעניין באופן פומבי. מסיקור רצוף של כהונתך בתפקיד ראש הממשלה לאורך שנים, אין בנו ספק כי אינך מעוניין בשידור ציבורי כנוע ומסורס, ואתה סבור כמונו כי חופש העיתונות הוא מהיסודות החיוניים לקיומה של חברה פתוחה ודמוקרטית.

"אנו מבקשים גם להשמיע כאן קריאה אל חברי הכנסת מכל הקשת הפוליטית ואל עמיתנו העיתונאים מכל כלי התקשורת, לצאת באופן פומבי וגלוי נגד הסעיף המדובר ולפעול להוצאתו מנוסח חוק השידור הציבורי".