ייצוגית נגד אושר עד: מכרה חומרי ניקוי מזויפים של קלין

לטענת התובעת, הנזקים של כל מי שרכש מוצרים מזויפים ברשת ונפגע נאמדים בכ-40 מיליון שקל

סניף אושר עד בית שמש / צילום: אוריה תדמור
סניף אושר עד בית שמש / צילום: אוריה תדמור

הבוקר (ב') הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לתביעה ייצוגית נגד רשת אושר עד (מרב מזון כל) על סך 40 מיליון שקל, בגין חשד למכירת מוצרים מזויפים.

בשנת 2014 קנתה התובעת מוצרי ניקיון של "קלין". בשלב מסוים התעורר בליבה חשד שהמוצרים מזויפים, אך היא המשיכה לרכוש את המוצרים, עד שלפני חודש נתקלה בפרסום שלפיו חברת קליר תובעת את אושר עד בטענה כי האחרונה מוכרת מוצרי ניקיון תחת שם זהה לזה של חברת מוצרי הניקיון קליר.

לטענת התובעת, היא הבינה שחששה היה מוצדק, ושקיימת קבוצה גדולה של צרכנים שנפגעו.

בבקשה לייצוגית שהגישה באמצעות עו"ד אהוד גרי, היא טוענת כי המוצרים המזויפים נמכרים במחיר גבוה המותאם למוצרים המקוריים. היא מעריכה כי הפער הממוצע בין מחיר המוצרים ש"התהדרו שלא כדין בתו האיכות של קלין" ובין מחירו של אותו מוצר ללא אותו "תו תקן" המיוחס למוצרי קלין הינו בסך של 10 שקל.

בנוסף לכך התובעת ציינה כי בדיקת חברת קליר הוכיחה כי מוצרי הניקיון המזויפים חורגים מתקן 733, וכי הם מציגים שיעור חומר פעיל (20%) אשר בפועל נבדק על-ידי מכון התקנים ונמצא נמוך מכך (9%).

לטענתה, הנזקים של כל מי שרכש מוצרים מזויפים ברשת ונפגע נאמדים בכ-40 מיליון שקל (ת"צ 10631-09-15).

מרשת אושר עד נמסר: "התביעה לא הגיעה לידינו, ואם תגיע, נגיב בבית המשפט".

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988