סקר "ליידי גלובס": מי האישה המוערכת ביותר בישראל?

סקר "ליידי גלובס" באמצעות מכון "הגל החדש" בדק כיצד נתפסות המנהלות הבכירות בישראל בקרב הציבור הרחב ■ התוצאות מפתיעות

אילנה דיין / צילום: יוסי כהן
אילנה דיין / צילום: יוסי כהן

אילנה דיין היא האישה המוערכת ביותר בישראל בקרב הציבור הרחב - כך עולה מסקר שערך מגזין "ליידי גלובס" באמצעות מכון 'הגל החדש' בקרב מדגם מייצג הכולל 505 משתתפים באוכלוסייה הישראלית, על בסיס מודעות נעזרת.

דיין היא מבכירות העיתונאיות בישראל, מנחת "עובדה", התוכנית הוותיקה ביותר בערוץ 2, המשודרת זה 22 שנה. היא הגיעה לראש הדירוג עם 20% לאחר שרשמה השנה כמה שיאים, ובראשם הריאיון עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה. דיין מוערכת בעיקר בקרב הציבור הנשי.

למקום השני, עם 18%, הגיעה נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור. בתוך פחות משנה בתפקיד היא הוציאה כמה פסקי דין חשובים - ובהם דחיית העתירה נגד הריסת בתים בבית אל, המשך הפיקוח של האוצר על השכר באוניברסיטאות, וביטול הסדרים הפוגעים בזכויות המסתננים.

במקום השלישי דורגה ד"ר קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל, עם 15%. היא האישה הראשונה שמכהנת בתפקיד זה, והיא זו שקובעת את גובה הריבית במשק. היא תומכת בהעלאת גיל הפרישה לנשים וגם הביעה לאחרונה תמיכה במתווה הגז.

למקום הרביעי בדירוג הבכירות המוערכות עם 14% הגיעה שרת המשפטים איילת שקד, השרה הבכירה ביותר בממשלת ישראל, שנבחרה למקום הראשון בפריימריז של מפלגת הבית היהודי. מיד עם כניסתה לתפקיד היא הביאה לסיום שביתת הפרקליטים בפרקליטות המדינה והעבירה את חוק החמרת ענישה על מיידי אבנים. בנוסף הובילה את המהלך לשמיטת חובות לכ-40 אלף חייבים המוגבלים בהוצאה לפועל. מהסקר עולה כי שקד מוערכת במיוחד בקרב הציבור הדתי.

למקום החמישי הגיעה שרי אריסון, בעלי קבוצת אריסון, עם 13%, ובפער ניכר משאר נשות העסקים, בעיקר בזכות הקהל הצעיר (עד גיל 34). היא זוכה לפחות הערכה בקרב הקהל הדתי ומבעלי ההכנסה הממוצעת.

למקום ה-6 הגיעה שרת התרבות והספורט מירי רגב עם 10%. באופן לא מפתיע, חילונים ציינו בעיקר את אילנה דיין ומרים נאור כמוערכות, ואילו דתיים ציינו יותר את איילת שקד ומירי רגב.

את ארבעת המקומות האחרונים מאכלסות מנהלות התאגידים. עופרה שטראוס, יו"ר ובעלי קבוצת שטראוס, שנפגשה השנה עם נשיא ארה"ב ונשאה דברים בוושינגטון כיו"ר לשכת המסחר ישראל אמריקה, זכתה להערכה בעיקר בקרב בני 34-55. יש לה פחות תמיכה בקרב בעלי הכנסה גבוהה מהממוצע וגם בקרב הקהל הדתי.

רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי, זכתה ליותר הערכה מגברים ומבני 55 ומעלה.

אשת הפרסום, יפית גרינברג, בעלי קבוצת ג. גרופ ומבעלי סטימצקי, זכתה לתמיכה גבוהה יותר מבעלי ההכנסה הנמוכה.

סטלה הנדלר, מנכ"לית קבוצת בזק, שומרת על פרופיל נמוך, מה שמסביר את התוצאות החלשות ביותר שקיבלה. האנונימיות היחסית שבה היא פועלת עומדת בניגוד חד לחשיבות תאגיד התקשורת המרכזי שבראשו היא עומדת.

הסקר נערך בשיטת המודעות הנעזרת על מנת לפתור תוצאה של ביזור יתר ושל תשובות 'לא יודע', ובפני הנסקרים הוצגה רשימת עשר הנשים, שהן המוכרות יותר מקרב דירוג המשפיעות הנוכחי. הסקרים בוצעו ב-17 וב-19 באוגוסט, בקרב מדגם מייצג של 505 מרואיינים דוברי עברית הגולשים באינטרנט, בני 18 ומעלה.

מי האישה המוערכת בישראל / צילומים: רמי זרנגר, יונתן בלום, ורדי כהנא, איל יצהר, יוסי כהן
 מי האישה המוערכת בישראל / צילומים: רמי זרנגר, יונתן בלום, ורדי כהנא, איל יצהר, יוסי כהן