הפגנה נגד הרפורמה בענף העופות: "אפרוחים הם לא זבל"

כ-200 מפגינים צועדים הערב במחאה על הרפורמה בענף העופות כחלק מחוק ההסדרים, שצפויה להביא ל-20 מיליון אפרוחים עודפים כל שנה, שלהם אין ביקוש בקרב הצרכנים

אפרוח / צילום: תנו לחיות לחיות
אפרוח / צילום: תנו לחיות לחיות

כ-200 מפגינים צועדים הערב (ה') על ציר ז'בוטינסקי מפתח-תקווה לרמת-גן, במחאה על הרפורמה בענף העופות כחלק מחוק ההסדרים, שמטרתה להוזיל את מחירי העוף לצרכנים, אולם צפויה להביא ל-20 מיליון אפרוחים עודפים כל שנה, שלהם אין ביקוש בקרב הצרכנים.

הפעילים למען בעלי חיים הולכים לאורך 7 קילומטרים על ציר ז'בוטינסקי, כשהם אוחזים בשלטים, עליהם צילומים המתעדים את החיים של האפרוחים בתעשיית הבשר.

משרד האוצר מתכנן להעביר דרך חוק ההסדרים רפורמה בענף בשר העוף, אשר תציף את השוק בכ-20 מיליון אפרוחים עודפים כל שנה. אפרוחים אלה יעברו חיים של סבל מיותר ושחיטה, בלי שיש להם ביקוש בקרב הצרכנים, כך אומרים המפגינים.

כל זאת, על רקע כוונתו של כחלון לבטל את ההסדר למניעת עודפים בענף בשר העוף, דרך סעיף בחוק ההסדרים, וכך למנוע כל אפשרות לוויסות כמויות האפרוחים בענף. עודפי האפרוחים אמורים, לטענת האוצר, להוריד את מחירי העוף.

לילך עפר, מארגנת המצעד, מסרה: "הרפורמה תביא להרג של כ-20 מיליון אפרוחים עודפים כל שנה. חלקם יושמדו עם בקיעתם, חלקם ימותו מהתנאים המזעזעים בלולים טרם השחיטה. מדובר בפשיטת-רגל מוסרית, וזאת בניגוד מוחלט להלך הרוח בציבור הרחב, שמתנגד להתעללות בבעלי חיים. לא ניתן לרפורמה הזאת לעבור".