מחיר הזכייה של ריאל ביורוליג: הפסד תפעולי של 27.9 מיליון אירו

מחלקת הכדורסל שחגגה זכייה בתואר האירופי אחרי 20 שנה רשמה עונה גרעונית במיוחד, שמומנה (כרגיל) באדיבות קבוצת הכדורגל ■ ההוצאות הסתכמו ב-36.6 מיליון אירו

סרחיו יול ריאל מדריד / צילום: רויטרס
סרחיו יול ריאל מדריד / צילום: רויטרס

הזכייה של ריאל מדריד ביורוליג בעונה שעברה עלתה למועדון סכום עתק, במונחים של כדורסל אירופי. כך עולה מהדוחות הכספיים שפרסמו ה"בלאנקוס". בסך הכל סיימה מחלקת הכדורסל של ריאל את עונת 2014/15 בהפסד תפעולי של 27.93 מיליון אירו - הנתון הגרוע שלה אי-פעם. כהשוואה, עונה קודם לכם סיימה ריאל במינוס של 19.86 מיליון אירו.

ההוצאות (לא כולל פחת והפחתות) הסתכמו ב-36.65 מיליון אירו, מתוך זה 30.02 מיליון אירו עבור שכר שחקנים וצוות מקצועי.

ההכנסות הסתכמו ב-10.1 מיליון אירו, כאשר הנתח העיקרי מתוך זה הגיע משיווק (בעיקר בזכות הסכם החסות החדש עם Teka) שהסתכם ב-5.14 מיליון אירו. ההכנסות של ריאל מזכויות טלוויזיה הסתכמו ב-1.22 מיליון אירו בלבד.

יש לציין כי קבוצת הכדורגל של ריאל מדריד מממנת את ההפסדים של כלל מחלקות המועדון, ובראשם ההפסדים הכבדים של מחלקת הכדורסל. גם העונה תעמיד מחלקת הכדורסל תקציב גרעוני, שנכון לדוחות הכספיים המעודכנים שפרסם המועדון צפוי לעמוד ב-2015/16 על מינוס של 21.51 מיליון אירו. התקציב הכולל צפוי לעמוד על 29.09 מיליון אירו (לא כולל פחת).

ריאל מדריד זכתה בעונה שעברה ביורוליג אחרי ניצחון בגמר הפיינל-פור במדריד על אולימפיאקוס, ובכך קטעה רצף של 20 שנה לא תואר במפעל הבכיר של הכדורסל האירופי.