"קשה למצוא מהנדסים בני 40 פלוס"

בחברת פיקסקאוט הישראלית החליטו להרים את הכפפה ולהעניק הכשרה לבני 50 ומעלה שהחלו את דרכם בתחום הנדסת התוכנה

קריירה / צילום: thinkstock
קריירה / צילום: thinkstock

בזמן שתחום ההיי-טק צומח, וסטארט-אפיסטים צעירים מוכיחים שהשמים הם הגבול, מהנדסי תוכנה בכירים ומבוגרים, מוצאים עצמם לא אחת בפני בעיה, כשהם מתקשים להדביק את הקצב ולהשתלב בעבודה. בחברת פיקסקאוט הישראלית, אשר עוסקת בעיבוד וזיהוי תמונות, החליטו להרים את הכפפה, ולהעניק הכשרה לבני 50 ומעלה שהחלו את דרכם בתחום הנדסת התוכנה.

"בדקנו את השוק וראינו שקשה היום למצוא מהנדסי תוכנה בני 40 פלוס", מספר אורי לביא, מנכ"ל פיקסקאוט, "רבים בהיי-טק התחילו בהנדסת תוכנה פרופר והתקדמו לתפקידי ניהול וכך מצאו את עצמם מתרחקים מהעשייה עצמה. כאשר הם יוצאים לשוק העבודה הם מגלים שלא רק שהם מתחרים מול כמות קטנה של משרות בכירים פנויות, גם העובדה שמדובר בתחום דינמי לא מקלה, ורבים מהם מחפשים עבודה במשך חודשים ארוכים. מהלך משותף שעשינו עם חברת ג'וב אינפו, בו בדקנו מה קורה לבני 40 פלוס, גילה סיפורים עצובים וזה מחמיר בגיל 50 ומעלה. שם הבעיה האמתית. לפעמים הם אפילו לא מצליחים להגיע לראיון עבודה".

פיקסקאוט, בשיתוף פעולה עם עם חברת אייג' פוזיטיב, פונה לבני 40 פלוס שאוהבים טכנולוגיה, אבל מצאו עצמם מחוץ לשוק העבודה ומציעה להם קורס ייעודי שיעניק להם את הכלים לשוב ולהשתלב. "פתחנו תוכנית של כחצי שנה שכוללת מפגשים פרונטליים, כאשר התכנים נקבעים ומועברים על ידי המהנדסים שלנו, ללא כל עלות לתלמידים. למסיימים נסייע למצוא עבודה אצלנו, או בחברות אחרות".

נכון להיום בפיקסקאוט שואפים להרחיב את המעגל בעיקר בפני בני 50 ומעלה, ולפתוח כיתה בת 20-30 תלמידים. המעוניינים יתבקשו לעבור ראיון סינון מאחר שיש צורך ברקע רלוונטי, ובנוסף, חשוב להם לאתר את בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר להצליח ולהשתלב. "יש מחסום פסיכולוגי שצריך לעבור", מדגיש לביא, "ולא כולם שלמים עם הרעיון של 'לחזור אחורה' אחרי שמילאו תפקיד בכיר".

- ומה קורה אצלכם בחברה?

"35 מתוך 40 העובדים שיושבים בישראל הם אנשי פיתוח תוכנה. שניים מהם מעל גיל 50, שלושה מעל 40".

- מה היתרון הגדול של אותם עובדים שחצו את גיל חמישים?

"בגרות", פוסק לביא, "עובדים כאלה הם בעלי ניסיון, הם התמודדו עם אתגרים. גם מהנדסים צעירים משקיעים, אבל הבגרות מאפשרת הבנה של תהליכי עבודה באופן פרקטי ושקול יותר מאשר אצל מישהו שלא לגמרי החליט אם זה הכיוון שלו. העובדים המבוגרים יציבים, מסתכלים על כל התמונה, והם נטולי קפריזות". פרטים נוספים ניתן לקבל במייל: jobs@picscout.com.