גיל עומר החליט: נשאר בתאגיד השידור הציבורי

עומר, מנכ"ל מוזיאון הילדים בחולון, הודיע לרשות השנייה כי בכוונתו לשמור על מועמדותו לתפקיד יו"ר תאגיד השידור הישראלי שצפוי לקום בשנה הבאה, וכי הוא מעדיף זאת על פני תפקיד של דירקטור בחדשות 10

מנכ"ל מוזיאון הילדים בחולון, גיל עומר, הודיע לרשות השנייה כי בכוונתו לשמור על מועמדותו לתפקיד יו"ר תאגיד השידור הישראלי שצפוי לקום בשנה הבאה, וכי הוא מעדיף תפקיד זה על פני תפקיד של דירקטור בחברת החדשות של ערוץ 10.

עם זאת, ברשות השנייה החליטו בכל זאת להעביר את שמו של עומר לשלב הבא לתפקיד נציג ציבור בחברות חדשות 10 (מבין קבוצה של כ-13 מועמדים), אך לא לזמנו לריאיון בשלב זה.

עומר נבחר לתפקיד יו"ר תאגיד השידור הציבורי על-ידי ועדת קמא לפני כחצי שנה, ושמו הוגש לאישור לשר התקשורת, הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. עד לרגע זה נתניהו עדיין לא הגיש לאישורה של ועדת ברנר את שמות חברי דירקטוריון רשות השידור - הגוף המכריע על המשך התפתחותו וצמיחתו של התאגיד השידור שאמור לקום.

משהתברר כי עומר הגיש - עוד לפני בחירתו לשידור הציבורי - מועמדות לדירקטור ציבורי בחדשות 10, עלו קולות במגרש הפוליטי לפיהם יש לדחוק בעומר לפנות את התפקיד הדומיננטי בשידור הציבורי למען תפקיד בחברת החדשות המסחרית, ולפנות את הכיסא לאדם ששר התקשורת יחפוץ ביקרו. כעת, כאמור, בחר עומר להישאר בתפקיד.

גיל עומר סירב להגיב. מהרשות השנייה נמסר כי "הרשות השנייה רואה חשיבות רבה במינוי יציב וארוך-טווח של נציגי ציבור לדירקטוריון חדשות 10. בשל כך, לאחר ישיבת ועדת האיתור בשבוע שעבר פנתה הרשות לעומר וביקשה ממנו להודיע האם שומר על מינויו העתידי ליו"ר תאגיד השידור הציבורי. לאחר שמר עומר בחר לשמור על מינויו זה, מועמדותו בשלב זה לדירקטוריון חדשות 10 הוסרה.

"יצוין כי מאחר שנמצא כשיר משפטית על-ידי ועדת האיתור, מועמדותו תישמר במאגר שמקימה הרשות השנייה ותוכל להיבחן במקרים רלוונטיים עתידיים".