ורינט: ייעץ יום בשבוע תמורת שכר חודשי של 25 אלף שקל

עבור כל יום נוסף בו ייעץ לחברה יקבל מאיר שפרלינג שכר של 6,000 שקל פלוס מע"מ ■ בשלוש השנים האחרונות הסתכמה עלות שכרו של שפרלינג בסכום מצטבר של 5.7 מיליון דולר

מאיר שפרלינג  / צילום:איל יצהר
מאיר שפרלינג / צילום:איל יצהר

לאחר 15 שנה בתפקידים בכירים בחברת ורינט, מאיר שפרלינג פורש מתפקידו, ויישאר יועץ לחברה, בתגמול נאה. שפרלינג (66) שפורש מתפקיד מנהל האסטרטגיה של ורינט, ניהל בשנים הקודמות בין היתר את חטיבת התקשורת והסייבר, את ורינט ישראל ואת פעילות החברה באסיה-פסיפיק, ולפני שהצטרף ל-ורינט כיהן בתפקידים שונים ב-ECI ובתדיראן.

בסוף השבוע דיווחה ורינט כי שפרלינג יעזוב את תפקידו, ויכהן כיועץ לחברה, כחלק מהליך של חפיפה מסודרת של התפקיד. ההסכם החדש עם שפרלינג הוא לתקופה של 12 חודשים, עם אפשרות לסיימו קודם לכן בתנאים מסוימים. לפי ההסכם, עבור יום עבודה אחד בשבוע כיועץ לחברה, שפרלינג יקבל שכר חודשי של 25 אלף שקל פלוס מע"מ. נוסף על כך, עבור כל יום נוסף מעבר ליום בשבוע, הוא יקבל שכר של 6,000 שקל פלוס מע"מ.

ורינט היא ספקית מערכות ושירותים בתחום המודיעין העסקי והביטחוני. החברה, המנוהלת על-ידי דן בודנר, נסחרת בנאסד"ק. כמנהל האסטרטגיה של ורינט, שפרלינג היה אחד מחמשת הבכירים בחברה.

בשלוש השנים האחרונות הסתכמה עלות שכרו של שפרלינג בסכום מצטבר של 5.7 מיליון דולר. בשנת הכספים שהסתיימה בסוף ינואר 2015, עלות שכרו של שפרלינג הגיעה לכ-1.9 מיליון דולר, ירידה של כ-16% בהשוואה לשנה קודמת. מתוך הסכום, שכר הבסיס השנתי שלו היה 394 אלף דולר, שהם כ-1.4 מיליון שקל לפי שער החליפין ביום הדיווח, כלומר שכר חודשי של כ-117 אלף שקל. כלומר, בתפקידו כיועץ בכ-20% משרה, שכרו היחסי לא ייפגע. עלות שכרו של שפרלינג בשנה האחרונה כללה גם תגמולים מבוססי מניות בסך כ-1.2 מיליון דולר.

שפרלינג מונה למנהל האסטרטגיה של ורינט בתחילת שנת 2013, על רקע הפיצול של ורינט מקומברס טכנולוג'י. במשך שנים, ורינט הייתה חלק מקבוצת קומברס, ובין היתר סבלה מהשערורייה החשבונאית שהתגלתה בחברה האם, בתקופת ניהולו של קובי אלכסנדר. כאמור, ב-2013 נותק הקשר בין החברות כש-ורינט פוצלה מקומברס והפכה לחברה עצמאית ללא גרעין שליטה, במהלך של רכישת החזקות קומברס טכנולוג'י בחברה באמצעות הקצאת מניות.

בעת הפיצול היה שווי השוק של ורינט 1.37 מיליארד דולר, לעומת 2.83 מיליארד דולר כיום. על רקע המהלך נקבעה פונקציה חדשה של מנהל אסטרטגי, שמתמקד באסטרטגיית הצמיחה לטווח הארוך ובשותפים אסטרטגיים.

ברבעון שהסתיים בסוף יולי הסתכמו הכנסותיה של ורינטהכ-296 מיליון דולר, צמיחה של כ-7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. תחום המודיעין העסקי היווה כ-54% מהכנסות הרבעון, אך נרשמה בו ירידה של כ-5%. תחום מודיעין התקשורת והסייבר היווה כ-36% מההכנסות ונרשמה בו צמיחה של 23%.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) ורינט רשמה ברבעון הפסד נקי של 11.2 מיליון דולר, כך שההפסד צומצם ס-8.4% לעומת הרבעון המקביל. במחצית הראשונה עברה החברה מרווח להפסד נקי של 11.7 מיליון דולר, כאשר על התקופה המקבילה השפיעה לטובה הטבת מס. על בסיס Non-GAAP , בנטרול הוצאות חשבונאיות הקשורות לרכישות, לתגמולים מבוססי ההון לעובדים ולהפחתות של נכסים בלתי מוחשיים, ורינט רשמה רווח נקי רבעוני של 44 מיליון דולר, לעומת רווח של 41.8 מיליון דולר ברבעון המקביל.