שטייניץ ודרעי התכתשו בישיבת הממשלה בגלל הגז

שטייניץ לדרעי: "בגללך הגז תקוע באדמה, אתה מכשיל אותי"; דרעי: "לא עשית כלום 5 שנים" ■ רה"מ נתניהו ביקש מהם שלוש פעמים להפסיק את הוויכוח

יובל שטייניץ / צילום: איל יצהר
יובל שטייניץ / צילום: איל יצהר

עימות קולני פרץ הבוקר (א') בין שר הכלכלה אריה דרעי לשר האנרגיה יובל שטייניץ בנוגע למתווה הגז, במהלך דיון שעסק ברפורמה בנציבות שירות המדינה.

עת הדיון, שבו התלוננו השרים על כך שהרגולטורים והיועצים המשפטיים מקשים עליהם למלא את תפקידם, אמר יו"ר ש"ס כי "לא צריך לפחד מהרגולטור או מאף אחד אחר". ההתבטאות עוררה את חמתו של שטייניץ, שהשיב: "בגללך הגז תקוע באדמה, אתה תוקע הכול".

אחרי שדרעי סיים את דבריו, אמר שטייניץ כי דיויד גילה, הממונה על ההגבלים העסקיים שהתפטר לנוכח מתווה הגז, מתגאה בראיונות שהעניק החודש לאחר החלטת הממשלה בכך שהיא לא יצאה לפועל מאחר שדרעי לא חתם על העברת סמכויותיו למליאת הממשלה. שטייניץ אמר כי זו דוגמה למקרה שבו החלטת ממשלה וכנסת לא מיושמת בשל התנגדות של שר אחד.

"גם כאן הצלחת להכניס את זה? מה זה עניינך החתימה שלי?", הטיח בו דרעי. שטייניץ השיב לו: "מה זה ענייני? תפקידי לדאוג לפיתוח משק האנרגיה, ואתה מכשיל אותי בתפקידי". דרעי הוסיף לעברו: "לא עשית כלום כשר בעניין הגז מאז שמצאו אותו לפני חמש שנים".

הרקע למתיחות בין השניים הוא הימנעותו של דרעי, כאמור, לחתום על העברת סמכויותיו לממשלה. לפני שבועיים אישרה הממשלה את מתווה הגז ברוב של 59 חברי כנסת שהצביעו בעד לעומת 51 נגד. לאישור ישנו משמעות הצהרתית בלבד ולא מעשית, שכן שהחלק השני של המתווה - העברת הסמכויות בנוגע לממונה על עקיפת הממונה על ההגבלים העסקיים - לא עלה להצבעה. זאת, לאחר שהקואליציה לא הצליחה לגבש רוב למהלך. המשמעות היא כי המתווה לא יכול לצאת לדרך.