אמיר חייק מסיים תפקידו כמנכ"ל התאחדות התעשיינים

חייק כיהן בתפקיד במשך כ-4.5 שנים, ולפני כן שימש גם כמנכ"ל מכון הייצוא ומשרד התמ"ת (כיום כלכלה) ■ חייק: "בן אדם לא צריך לשבת לנצח באותו התפקיד. לתעשייה יש הרבה מקום בלבי"

אמיר חייק/ צילום:תמר מצפי
אמיר חייק/ צילום:תמר מצפי

אחרי כהונה של 4.5 שנים בתפקיד, מנכ"ל התאחדות התעשיינים, אמיר חייק, הודיע הבוקר (ב') כי החליט לפרוש. בהודעה שהפיץ חייק לחברי ההתאחדות נאמר כי "החלטתי לצאת לדרך חדשה וברצוני להודות לכל אחת ואחד מכם על שנות העבודה המשותפת שהיתה רצופה באתגרים שבהם עמדנו בכבוד. נעמתם לי מאד והיה לי כבוד לעבוד עמכם".

חייק, (51) נשוי ואב לארבעה, רואה חשבון בהשכלתו. בעבר הוא שימש כמנכ"ל משרד התמ"ת (כיום משרד הכלכלה), מנכ"ל מכון היצוא וגם עמד בראש הוועדה לשיפור התחרותיות בשוק התקשורת הנייחת. בנוסף הוא מילא מספר תפקידים כמנכ"ל של חברות בתחום ההיי-טק: "זו אבולוציה של תפקידים", אמר ל"גלובס": "אני חושב שבן אדם לא צריך לשבת לנצח באותו התפקיד. בכל מקרה, לתעשייה יש הרבה מקום בלבי וגם בעתיד, אם ההתאחדות תצטרך את שירותיי - אהיה לצדה".

בהתאחדות העריכו היום כי חייק יסיים את תפקידו בתוך כחודשיים-שלושה, עד יימצא לו מחליף.

הוא מונה לתפקיד מנכ"ל התאחדות התעשיינים במקום יהודה שגב, בזמן שנשיא ההתאחדות היה שרגא ברוש. הוא המשיך בתפקידו בהתאחדות גם כשהנשיא שלה היה התעשיין צביקה אורן. הוא נחשב מנכ"ל דומיננטי ובולט.

בתחילת השנה ברוש נבחר שוב לתפקיד נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים: "חשוב שתזכרו", כתב היום חייק לחברי ההתאחדות: "עבודתנו כאן חשובה לכלכלה ולחברה בישראל ולעתיד המדינה". לדברי חייק "על המדינה לזכור שהתעשייה היא הדבר הכי חשוב שיש לה. היא צריכה להגן על התעשייה מכל משמר כי בלי תעשייה אין כלכלה ובאין כלכלה גם אין מדינה. המדינה זוכרת את זה רק כשהנתונים פחות טובים".