הבנק העשירי בגודלו בעולם מחפש סטארט-אפים ישראלים

קרן ההשקעות של בנק סנטנדר הספרדי מחפשת השקעות בתחום הפינטק בהיקפים של עד 10 מיליון דולר, וכבר הספיקה להשקיע בתחילת השנה 5 מיליון דולר בחברת MyCheck

Santandar / צילום: רויטרס
Santandar / צילום: רויטרס

סצנת הסטארט-אפים המקומית ממשיכה למשוך עניין בחו"ל: ל"גלובס" נודע כי החודש ביקרו בישראל בכירים מקבוצת סנטנדר, המייצגת את אחד מעשרת הבנקים הגדולים בעולם לפי דירוג שפורסם באחרונה בעיתון "פורבס", כדי לאתר השקעות בסטארט-אפים ישראלים בטווח המיידי. על-פי הערכות, קרן ההשקעות של הבנק Santander InnoVentures צפויה להשקיע בלפחות סטארט-אפ ישראלי אחד עד סוף השנה.

המשלחת לישראל, בראשות מריאנו בלינקי, שותף מנהל בקרן ההשקעות, ערכה סדרה של מפגשים עם גורמים שונים בתחום הפינטק בישראל. בין היתר נפגשה המשלחת של אנשי בנק סנטנדר עם קרנות ההון סיכון בלאמברג, Vintage, באטרי, גלילות קפיטל ובסמר, לצד פגישות שנערכו עם הבנקים הפועלים ולאומי וכן עם אנשי מרכז החדשנות של סיטי ואנשי מיזם הסייבר Team8.

ל"גלובס" נודע עוד כי אנשי סנטנדר ערכו פגישות עם מספר חברות, בהן Colu, שמפתחת מערכת אימות שמבוססת על טכנולוגיית ביטקוין; GetGems, שמפתחת אפליקציה שמשלבת בין הודעות לתשלומים; WorkCapital, שמפתחת אפליקציה בתחום תרים המזומנים והלוואות גישור לעסקים קטנים ולספקים; Payonner, שפיתחה פתרון להעברת תשלומים בין בתי עסק ברחבי העולם ועוד.

קרן Santander InnoVentures, בהיקף של 100 מיליון דולר, הושקה בשנה שעברה על-ידי יו"ר הבנק אנה בוטין כחלק מאסטרטגיית החדשנות הרחבה של קבוצת סנטנדר. מטרת הקרן היא להשקיע בחברות פינטק ולסייע להן לגדול ולהתפתח באמצעות מינוף המשאבים של הבנק על פני כל הגיאוגרפיות בהן הוא פועל, ובמקביל, להבטיח ללקוחות סנטנדר ברחבי העולם ליהנות מהטכנולוגיה החדשנית ביותר.

על אף שלקבוצת סנטנדר לא מפעילה בישראל סניף בנק, קרן השקעות הפינטק של הבנק מכירה בערך האדיר של החדשנות הישראלית וכבר הספיקה להשקיע 5 מיליון דולר במארס השנה בחברת MyCheck הישראלית, שפיתחה אפליקציית ארנק סלולרי.

בלינקי הסביר כי "ישראל היא המדינה היחידה שאנחנו פועלים בה למרות שאין לקבוצה פעילות בנקאית מקומית, מכיוון שלישראל יש אקוסיסטם ייחודי ועתודה של אנשים מוכשרים מהשורה הראשונה, בתחומי החדשנות בכלל והטכנולוגיה הפיננסית בפרט.

"בביקור האחרון הספקנו לפגוש יזמים רבים והתקדמנו באופן משמעותי בבחינת השקעות פוטנציאליות, כך שעד סוף השנה אני מאמין שנוכל כבר להכריז על השקעות מקומיות נוספות, במסגרתן נחבור לחברות על מנת להביא את החדשנות שלהן ללקוחות סנטנדר ברחבי העולם". בלינקי הסביר כי הקרן מתמקדת בהשקעות של עד 10 מיליון דולר בסבב A או B, בשלב שבו לסטארט-אפים יש כבר מוצר שאפשר להציע ללקוחות הבנק.