בעקבות ראיון ל"גלובס": צבי ליבר הורחק מאיגוד הכדורסל

בעלי אליצור נתניה לשעבר וחבר סיעת האופוזיציה עוז הורחק ע"י ביה"ד של האיגוד ל-4 חודשים בפועל ועוד 8 על-תנאי מכל פעילות; טען בין היתר בראיון כי "צריך לנקות את השחיתויות" ■ בנוסף, נקנס ב-7,500 שקל

צביקה ליבר / צילום: מנהלת הליגה, עודד קרני
צביקה ליבר / צילום: מנהלת הליגה, עודד קרני

בית הדין המשמעתי של איגוד הכדורסל הרחיק היום (ב') את צבי ליבר, בעליה לשעבר של קבוצת אליצור נתניה וחבר סיעת האופוזיציה עוז - מכל פעילות במוסדות האיגוד למשך ארבעה חודשים בפועל; בנוסף, גזר עליו ביה"ד קנס כספי בסך 7,500 שקל. זאת בעקבות דברים שאמר בראיון שהתפרסם כאן ב"גלובס".

מדובר על עונש רך ביחס לדרישתה של היועצת המשפטית של האיגוד, עו"ד רונית אמיר-יניב, אשר תבעה מביה"ד להשית על ליבר הרחקה של שנה לפחות בפועל ממוסדות האיגוד, ועוד שנה אחת לפחות על-תנאי. בנוסף, טענה אמיר-יניב כי על ליבר להיקנס ב-50 אלף שקל.

הדיינים, עו"ד עזרא האוזנר ועו"ד אלי לוין, כותבים בפסיקתם כי ההתבטאויות של ליבר נותנות לראיון "צביון מכפיש", ויוצרות "בפי הקורא הסביר רושם שיש בו (בראיון) ביזוי של איגוד הכדורסל וממלאי התפקידים בו". הדיינים בחרו להרשיע את ליבר ב"עבירת ביזוי לפי סעיף 20 לתקנון המשמעת".

בין היתר, אמר ליבר ל"גלובס" באותו ראיון: "צריך להרוס את הבניין הזה (של האיגוד) מהייסוד... אבל ליישר את השטח ולבנות משהו יפה. כי אלו נורמות של 30 שנה, שהיו רגילים ששולטים שם מרכזי הספורט, ואז צריך עכשיו להמשיך ולנקות את השחיתויות... היו"ר עמירם הלוי הוא בובה של מנכ"ל האיגוד".

לגבי חומרת העונש הפחותה, סברו הדיינים כי "יש קושי בהטלת עונש הרחקה כאשר מדובר בנבחר ציבור. מדובר בכהונה בגוף ייצוגי שנציגו נבחרים בהליך של בחירות ומייצגים סיעות שונות... אלמנט ההרתעה יושג גם אם חלק מהתקופה ייגזר על-תנאי".

העונשים על-תנאי אותם גזרו הדיינים על ליבר, במקרה של עבירה דומה במהלך השנתיים הקרובות - הם הרחקה לשמונה חודשים נוספים ממוסדות האיגוד, ובנוסף קנס של 50 אלף שקל.

ליבר צפוי לערער על ההחלטה.