אדוארד סנודן: "חייזרים מנסים ליצור איתנו קשר"

מדליף סודות הריגול של ארה"ב השמיע עמדה מעניינת ולא שגרתית: לדבריו, חוצנים מכוכבים אחרים מנסים ליצור איתנו קשר - אך אנחנו לא מבדילים בין התקשורת הידידותית לבין הרעש הסטטי של היקום

אדוארד סנודן / מתוך: רויטרס
אדוארד סנודן / מתוך: רויטרס

אדוארד סנודן עלה לכותרות לאחר שחשף כיצד ארצות-הברית מרגלת אחר אזרחיה ובנות-בריתה. מאז הוא הספיק להימלט, למצוא מקלט מדיני ברוסיה ולהפוך לגיבור תרבות או בוגד (תלוי את מי שואלים). כעת מתברר שלסנודן יש עמדות מוצקות לא רק לגבי האזנות סתר ואיסוף מידע - אלא גם על הקשרים של תושבי כדור הארץ עם חוצנים.

סנודן טען כי החייזרים אמיתיים - והעריך שהם מנסים ליצור קשר עם בני האדם, שלא מצליחים להבדיל בין האיתותים שלהם לבין "רעשי הרקע של היקום". בריאיון למדען האמריקאי ניל דגראסי טייסון טען המדליף בן ה-32 כי לדעתו קיימים חיים תבוניים על כוכבי לכת אחרים, שמחפשים אחר תושבים בכוכבים אחרים.

לדבריו, הרעשים שמגיעים לכדור הארץ מהלוויינים מוכיחים שקיימים חיים מחוץ לכדור הארץ. הוא הסביר כי קהילה של חייזרים שתנסה ליצור קשר עם כדור הארץ "תעשה זאת בדרך פרימיטיבית ולא מתוחכמת" לפחות בחלק מהזמן - כלומר בשפתם שאינה מובנת לנו.

לכן, הסביר סנודן, "מה שאנחנו שומעים דרך הלווייניים זו התקשורת שלהם שמוצפנת עבורנו - אם הם אכן קיימים". הוא הוסיף כי מה שבני האדם שומעים דרך הלוויינים או כלי השיט בחלל זו "תוכנית הטלוויזיה של החייזרים, או שיחת הטלפון שלהם. אנחנו לא יכולים להבדיל בין זה לבין רעש הרקע של הקרינה הקוסמית".

סנודן מבוקש גם בימים אלה על-ידי הממשל בארצות-הברית באשמת ריגול וגניבת רכוש מהממשלה. לעומת זאת, בקרב לא מעט אנשים הוא נחשב כדמות נערצת: פעילים הגישו את מועמדותו לפרס נובל לשלום וסרט תיעודי שצולם על רגעי הימלטותו - "האזרח מספר ארבע" - זכה בפרס האוסקר בשנה שעברה. סרט עלילתי העוסק בסנודן צפוי לצאת לאקרנים בקרוב.