ביה"ד: על נהגי הרכבת הקלה בירושלים לשוב לעבודה במיידי

(עדכון) - בשעות הבוקר חלה החרפה משמעותית בשיבושים ברכבת הקלה בירושלים, לאחר שכשליש מהעובדים "נדבקו במחלה"

רכבת קלה ירושלים / צלם: איל יצהר
רכבת קלה ירושלים / צלם: איל יצהר

על נהגי הרכבת הקלה בירושלים לשוב לעבודה סדירה באופן מיידי - כך הורתה היום (ג') בצהריים שופטת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, שרה ברוינר ישרזדה. "זה יהיה מוזר לומר שזה צירוף מקרים שכל הנהגים חולים", אמרה השופטת.

מהנהלת סיטיפס, זכיינית הרכבת הקלה בבירה, נמסר: "ביום חמישי התנהל משא-ומתן שבו הוצעה לוועד העובדים הצעה לשיפור שכרם, שהם דחו כלאחר יד, וזאת למרות שהשכר שלהם הוא מהגבוהים בענף התחבורה הציבורית. צריך להיות מאוד תמימים בכדי לחשוב שכעת, באופן מאורגן ומסונכרן, כולם לפתע חלו. יש כאן ניסיון ברור מצד העובדים לטרפד את המשא-ומתן ולשבות ללא סכסוך עבודה תקף. כרגע אין כלל רכבות בירושלים, וישנה פגיעה משמעותית ומיותרת בשגרה של ציבור הנוסעים".

בשעות הבוקר חלה החרפה משמעותית בשיבושים ברכבת הקלה בירושלים. לאחר שאמש (ב') הודיעו כמה נהגים כי לא יגיעו לעבודה עקב מחלה, הבוקר כשליש מהנהגים הודיעו כי נדבקו אף הם, וכמעט כל הרכבות בשירות הושבתו.

"לצערנו, ההסתדרות אינה שולטת בנציגות הנהגים, ותוך זמן קצר ה'שיבושים' נהפכו לשביתה כללית פראית וחסרת רסן", אמרו בסיטיפס. "הפגיעה בציבור הנוסעים בלתי נסבלת, והעיתוי, חול המועד סוכות, איננו מקרי ומקומם מאוד".

משרד התחבורה הודיע כי הוא מתגבר את מערך האוטובוסים בתוואי הרכבת. אגד תגברה את השירות באמצעות הקווים 20,21,23,24,27,29 שימשיכו עד לתחנה המרכזית, במקום עד הר הרצל. כמו כן, מפסגת זאב ומגבעת התחמושת פועלים קווי שירות סדירים לכיוון מרכז העיר.

יו"ר הסתדרות העובדים במרחב ירושלים, דני בונפיל, אמר: "זו האחריות של סיטיפס לברר מדוע העובדים לא מגיעים לעבודה. מישהו יכול להוכיח שהם לא חולים? אני לא רופא. אנחנו נתנו הנחיה ברורה לוועד לא לשבות. כשאני רוצה לשבות, גם אם מדובר בשביתה פראית, אני שובת. אבל זה לא המקרה".