צפו: הנה כמה פיתוחים ישראלים שכנראה לא הכרתם

עמותת יוניסטרים חגגה 14 שנים להיווסדה וציינה את האירוע בטקס חגיגי ובתחרות יזם השנה ■ באירוע הציגו חניכי העמותה את המיזמים העסקיים והחברתיים עליהם עבדו במהלך השנה

קסדה לאופנים עם פנסי איתות, סטארטאפ עמותת יוניסטרים/ צילום: הדמיה ulight
קסדה לאופנים עם פנסי איתות, סטארטאפ עמותת יוניסטרים/ צילום: הדמיה ulight

עמותת יוניסטרים, הפועלת ומובילה לשינוי חברתי בקרב בני-נוער בפריפריות באמצעות מתן הזדמנות להקמת סטארט-אפים ומיזמים חדשנים, חגגה לאחרונה 14 שנים להיווסדה. העמותה הוקמה על-ידי איש העסקים רוני צארום, שדוגל בתרומה לקהילה ולהובלת שינויים מהותים בחברה. את האירוע ציינה העמותה בטקס חגיגי ובתחרות יזם השנה. אירוע בו מציגים חניכי העמותה את המיזמים העסקיים והחברתיים עליהם עבדו במהלך השנה.

לעמותה 13 מרכזים הפרוסים בכל הארץ מצפת, עכו, עפולה, אור-יהודה, נצרת עלית, רהט, סחנין, ג'וליס, נתיבות ועד אילת. בכל שנה ישנם כ-700 חניכים המגיעים ממגזרים שונים - יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, וכולם לומדים ביחד במטרה לפתח את המיזם הבא שיחולל שינוי בקהילה, כמו למשל המיזם של חברת טרבמיינד.

בין המיזמים הרבים אפשר היה לראות לא מעט פיתוחים מעולם הרפואה, כמו מדבקה לחיטוי הסטטוסקופ, שעון התראה מפני קרינת השמש לחולי פסוריאזיס ואפליקציה המיועדת לחולי צליאק המעדכנת על מסעדות עם תפריטים ללא גלוטן.

את העמותה מלווים לא מעט אנשי עסקים ותעשיינים הנותנים לנוער את הכלים והטיפים להצלחה. אחד מהם הוא אבי כץ, מי שעומד מאחורי מספר מיזמים שללא ספק חוללו מהפיכות צרכניות. המפורסם שבהם הוא קופיקס.