למה מוריניו לא יפוטר כל-כך מהר? כי זה יעלה לאברמוביץ' הון

"הדיילי סטאר": אם יחליט להיפרד מהפורטוגלי, ייאלץ האוליגרך לשלם לו פיצויי שיא בגובה של 37.5 מיליון ליש"ט ■ "המיוחד" קיבל הודעת "גיבוי" מצ'לסי, אך ההיסטוריה של הפרמיירליג מלמדת כי זה דווקא הסימן הכי טוב לכך שהוא בדרך החוצה

ז'וזה מוריניו / צלם: רויטרס
ז'וזה מוריניו / צלם: רויטרס

אם לוקחים בחשבון את היסטוריית עריפת הראשים הענפה של רומן אברמוביץ', הרי שפתיחת העונה הגרועה ביותר של ז'וזה מוריניו בשתי הקדנציות של המאמן הפורטוגלי בצ'לסי בהחלט עלולה לעלות לו במשרה.

בצעד חריג, פרסמה אמנם בתחילת השבוע הנהלת הקבוצה האנגלית הודעת גיבוי רשמית למנג'ר באתר שלה, אך הודעות כאלו, כנהוג בעולם הכדורגל, יכולות גם להיות משהו שמסמן את תחילת הדרך החוצה: בבדיקה שערך הבוקר (ד') אליסטר טווידייל ב"טלגרף", מצא העיתונאי כי ב-16 הפעמים האחרונות בהן הצהירו הבוסים בפרמיירליג על "גיבוי" למאמן, נרשם ממוצע של 48.4 ימים בלבד עד שהגרזן בסופו של דבר הונף.

בשיא השלילי מחזיק חואנדה ראמוס, שפוטר שמונה ימים בלבד לאחר שהנהלת טוטנהאם הצהירה כי היא מאמינה ביכולות שלו. ברנדן רודג'רס, שנפרד השבוע מליברפול, החזיק מעמד 57 ימים לאחר הודעה דומה שקיבל מראשי האדומים.

דבר אחד שעשוי לסייע למוריניו בכל זאת לשמור על משרתו בסטמפורד ברידג', היא עלות הפיטורים המטורפת שלו: דייויד וודס פרסם היום ב"דיילי סטאר" כי לאור העובדה ש"המיוחד" רק התחיל כעת חוזה חדש בן ארבע שנים, במסגרתו הוא מרוויח למעלה מ-10 מיליון ליש"ט בשנה - הרי שפרידה ממנו בשלב זה עשויה לעלות לצ'לסי כ-37.5 מיליון ליש"ט.

אברמוביץ', יש לציין - כבר מכיר טוב את הנוהל הזה של תשלום פיצויים מנופחים למאמניו המפוטרים. לואיש פיליפה סקולארי הברזילאי קיבל ממנו חבילת עזיבה בשווי 12.6 מיליון ליש"ט, בעוד אנדרה וילאש-בואש הפורטוגלי נהנה מ-12 מיליון ליש"ט. קרלו אנצ'לוטי האיטלקי, אליו נשלח מכתב פיטורים שנה אחת בלבד לפני תום החוזה שלו - קיבל כ-6 מיליון ליש"ט "בלבד" מהאוליגרך הרוסי.

בתום שמונה מחזורי פרמיירליג, מדורגת צ'לסי במקום ה-16 בלבד, מרחק 10 נקודות ממנצ'סטר סיטי שבפסגה. אגב, מאז שמוריניו החל את קריירת האימון שלו - הוא מעולם לא הצליח לרשום יותר משלוש עונות רצופות באותה קבוצה.