VBL הגישה תשקיף מדף לגיוס עד 100 מ' ד'

חברת פיתוח התרופות VBL הגישה בסוף השבוע שעבר תשקיף מדף, שיאפשר לה לגייס בנאסד"ק סכום של עד 100 מיליון דולר. המוצר המוביל של VBL, המנוהלת על-ידי ד"ר דרור חרץ, הוא VBL-111 - תרופה המיועדת לטיפול בחולי סרטן, שלאחרונה הראתה תוצאות חיוביות בניסוי הקליני (שלב II) כטיפול בחולי סרטן המוח מסוג גליובלסטומה.

לפי תשקיף המדף, VBL עשויה לגייס הון בהנפקת מניות, חוב, אופציות או שילוב. אם תבחר להשתמש בתשקיף ולגייס את הכסף, היא מתכננת להשתמש בו לצרכים עסקיים כלליים, כולל אפשרות לרכישת מוצרים או טכנולוגיות. בסוף הרבעון השני של השנה היו בקופת VBL כ-31.5 מיליון דולר.

VBL הונפקה בנאסד"ק לפני כשנה וגייסה כ-40 מיליון דולר לפי מחיר של 6 דולרים למניה. ההנפקה הגיעה לאחר אירוע חריג: חודשיים קודם VBL הונפקה, אך לאחר כמה ימי מסחר הנפקתה בוטלה, לאחר שבעל מניות שהתחייב להעביר כ-30 מיליון דולר מתוך סכום ההנפקה לא הצליח לעמוד בהתחייבות. לאחר מכן, ההנפקה עברה חלק. בשיאה, בינואר האחרון, מנייתה נסחרה במחיר של כ-16.2 דולר. לאחר מכן צנחה המניה בעקבות כישלון ניסוי באחד ממוצריה, והגיעה לשפל של כ-3.2 דולרים. לקראת פרסום תוצאות הניסוי הקליני, מניית VBL נסחרה בעליות חדות והגיעה עד לכ-11 דולר בסוף חודש ספטמבר, אך מאז היא נחלשה שוב וכיום היא נסחרת במחיר של 7 דולרים, שמשקף לחברה שווי של 140 מיליון דולר.