הונאת האודישנים: המשטרה פשטה על משרדי חברות ליהוק

החברות א.ד סמארט קאסט ייצוג בע"מ, התעשייה פרסום וטלוויזיה בע"מ מת"א וגלובוס ייצוג אמנים בע"מ חשודות בקבלת דבר במירמה והלבנת הון, לאחר שגבו אלפי שקלים מהורים בתואנת-שווא של ליהוק ילדיהם לפרסומות

ילד / צילום: שאטרסטוק
ילד / צילום: שאטרסטוק

מוטב מאוחר מאשר לעולם לא: חודשיים לאחר החשיפה התקשורתית של פרשת הונאות האודישנים, פשטו שוטרי מפלג הונאה תל-אביב על משרדים של כמה חברות ליהוק - א.ד סמארט קאסט ייצוג בע"מ, התעשייה פרסום וטלוויזיה בע"מ מתל-אביב וחברת גלובוס ייצוג אמנים בע"מ - במסגרת חקירה שמתנהלת על-ידי מפלג הונאה תל-אביב יחד עם הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה.

במהלך הפשיטה בוצעו חיפושים, ונתפסו מחשבים ומסמכים, ועוכבו ונחקרו מעל 20 חשודים העובדים בחברות, השייכות כולן לחשוד מרכזי אשר הציב בראשן אחרים במטרה להסתיר את היותו הבעלים. החשוד נעצר אמש (ד') ויובא הבוקר להארכת מעצר בבית משפט שלום בתל-אביב.

במוקד הפרשה חקירה ממושכת בנושא שנחשף כבר מזמן באמצעי התקשורת וגם כאן ב"גלובס": חברות הליהוק מציגות פרסומות והודעות מפתות, המובילות אזרחים ובהם לא מעט ילדים ובני-נוער להירשם לאודישנים שישבצו אותם לכאורה בסדרות מוכרות כגון "גאליס", "החממה" ועוד. המחיר: אלפי שקלים להרשמה, כשהתמורה כלל לא קיימת, וההבטחות - הבטחות-סרק.

במסגרת ההתנהלות אף זומנו הורים, על-פי החשד, למשרדי החברות והוחתמו על חוזים שמחייבים בין היתר תשלום של אלפי שקלים ללא יכולת ביטול, תחת הפעלת לחץ אינטנסיבי ובלתי פוסק לאורך כל הפגישה ושלל הבטחות בעל-פה, ללא מתן אפשרות לעבור על החוזה באופן מסודר מראש.

החקירה במשטרה מתמקדת בחשד לקבלת דבר במירמה והלבנת הון; ואילו החקירה ברשות להגנת הצרכן מתמקדת בהטעיה ובהשפעה בלתי הוגנת כדי לפגוע פגיעה משמעותית ביכולת הצרכן לקבל החלטה מושכלת, הפעלת לחץ אגרסיבי, מניעה מהצרכן להתייעץ לגבי העסקה ועוד. יש לקוות שהמערכה הבאה תתמהמה פחות מזו הנוכחית.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988