"וול סטריט תעלה לשיאים חדשים, זה זמן להיכנס לשוק"

ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל מוריס גרופ: רווחי התאגידים האמריקניים גבוהים במיוחד ומשדרים איתנות בזמן ששווקים אחרים בעולם מציגים חולשה

ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל מוריס גרופ, מעריך כי השוק האמריקני נמצא כעת בעיצומו של ראלי שיוביל את השוק לרמות שיא חדשות. לדברי גרינקורן "למרות הערכות אחרות בשוק לגבי העלאה של הריבית מצד ה'פד' כבר ב-2015, אני מעריך שה'פד' וג'נט ילן לא יעלו בחודשים הקרובים את הריבית בארה"ב, בהתאם לקצב ההתאוששות האיטי של אירופה ואסיה והמשך קצב אינפלציה נמוך מהצפי וקיפאון בשכר הממוצע במשק האמריקני. 

גרינקורן הוסיף כי רווחי התאגידים האמריקניים גבוהים במיוחד ומשדרים איתנות בזמן ששווקים אחרים בעולם מציגים חולשה. הפער הזה ייצור מצב שבו תהיה למשקיעים עדיפות מובהקת להשקיע בשוק האמריקני שצפוי להציג ביצועי יתר לעומת השווקים האחרים בעולם. 

להערכת גרינקורן, לשוק האמריקני על שלושת המדדים המובילים שלו - ה-500 S&P, הנאסד"ק והדאו ג'ונס יש פוטנציאל התחזקות משמעותי במיוחד עד סוף שנת 2016. כבר היום אנו רואים את הביטחון של המשקיעים חוזר לשוק. נכון להיום, בסיכום 9 ימי המסחר האחרונים ב-8 מהם וול סטריט סיימה בעליות שערים כשהשוק ההון האמריקאי מוסיף לערכו סכום מרשים של 2.5 טריליון דולר. 

גרינקורן מעריך כי הפעילות הכלכלית במשק האמריקני תתרחב ונתוני המאקרו ימשיכו להיות חיוביים. לעומת זאת, השוק האירופי צפוי להתאושש בקצב איטי מהצפוי. לגבי השוק הסיני, גרינקורן מעריך כי התיקון החיובי ימשיך גם שם. הממשל הסיני לא יכול לתת לשוק הסיני לרדת, מדיניות הממשל במובהק מתדלקת בכסף את שוק ההון ומגבירה את קצב הצמיחה, השוק הסיני ימשיך להיות ספק המוצרים הגדול בעולם ולשוק האמריקני, התאוששות בשוק הסיני תוביל גם לאופטימיות ולהעלאה של ביטחון המשקיעים ברחבי העולם. 

גרינקורן מסמן את סקטור המדיה החברתית והטכנולוגיה כסקטור שימשיך להוביל את וול סטריט גם במהלך 2016. גרינקורן משקיע וממליץ למשקיעים להשקיע בטוויטר , עליבאבא  וגו פרו. להערכת גרינקורן משקיעים יוכלו לראות בחברות אלה וגם בחברות אחרות אפסייד של בין 20% ל-30%. מדובר בחברות מעולות שסבלו מירידות שערים חדות בעקבות המפולת האחרונה בסין בחודש שעבר.