אנלימיטד משלמת לבעלי המניות פיצויים בתמורה לפתיחת חוזים

רפ"ק ובינת זכאיות לקבל מהחברה עבודות בתמורה לכספים שהזרימו לצורך ההקמה ■ טמרס טלקום תקבל פיצויים בתמורה למחיקת התביעה שהגישה נגד החברה ■ אנלימיטד תוכל מעתה לקחת קבלנים חיצוניים לביצוע עבודות

סיבים אופטיים / צילום: רפי קוץ
סיבים אופטיים / צילום: רפי קוץ

חברת אנלימיטד (לשעבר IBC), שעומדת מאחורי מיזם הסיבים האופטיים, פותחת את ההסכמים שלה עם בעלי המניות, אבל במסגרת זאת גם מפצה אותם. ל"גלובס" נודע שהחברות רפ"ק, טמרס ובינת יקבלו פיצוי במיליוני דולרים מהחברה בתמורה לכך שהחברה תעביר חלק מהעבודות שיועדו להם במסגרת הפרויקט, לטובת קבלנים חיצוניים. טמרס מקבלת את הפיצוי שלה במסגרת הליך בוררות שניהלה מול החברה לאחר שתבעה אותה בגין תשלומים שהייתה מחויבת להעביר לה לפי חוזה ההקמה של המיזם.

נודע, כי רפ"ק תקבל מאנלימיטד כ-4.5 מיליון שקל ובינת תקבל 3 מיליון שקל, שישולמו ב-12 תשלומים רבעוניים. בתמורה החברות יוותרו על הבלעדיות שהוקנתה להן בביצוע עבודות שונות התקנת תשתיות בבתים, באופן שיאפשר לחברה לשכור שירותים מחברות מתחרות.

כזכור, ההסכם בין בעלי המניות של המיזם קובע שכל בעל מניות יקבל עבודות והזמנות בתמורה להזרמת כספים למיזם. העניין הוא שהמחירים שבעלי המניות אמורים לקבל הם בלתי כלכליים בעליל, כלומר הם הרבה יותר יקרים מאשר מחירי השוק והתוצאה היא שהמיזם הופך בצורה הזאת לבלתי יעיל בעליל.

הסכם נוסף שהושג הוא בין אנלימיטד לטמרס טלקום שהיא גם שותפה במיזם. טמרס תקבל במסגרת פשרה שהוגשה לאישור בית המשפט 1.5 מיליון דולר מתוך 7.5 מיליון דולר שהיא אמורה לקבל. בנוסף אנלימיטד תקבל 5 גיגה ביט לקיבולת בינלאומית מהכבל התת ימי של טמרס, ותקנה ממנה עוד סיבים אפלים לחיבור בין אתרים. בכך תימחק התביעה והעניינים יחזרו לסדרם.

פתיחת ההסכמים מול בעלי המניות באה כחלק מניסיון לארגן את העסק מחדש, לגבש לו תוכנית עבודה חדשה, לפתוח את ההסכמים מול כל בעלי המניות במטרה להוריד עלויות ולשפר את תזרים המזומנים.

לאחרונה אישרה המדינה העברת 75 מיליון שקל למיזם המהווים את המחצית השנייה שהבטיחה המדינה למיזם. העברת הכספים נעשתה תחת תנאים כיוון שהמדינה חוששת שהמיזם יתקשה להוציא את ימיו ולכן הגבילה את השימוש בכספים למטרות פריסה של תשתיות בלבד. בזמן הקרוב אמורה החברה לגבש תוכנית אסטרטגית חדשה שתיכנס לתוקף בשנה הבאה, ותנסה לשנות מהיסוד את האופן שבו החברה עובדת במטרה להעלות אותה על המסלול מחדש, כולל פתיחת הסכמים מול ספקים ולא רק מול בעלי המניות.