וופל בלגי לקינוח

האם באמת יש צורך במחלקת הספורט של הערוץ הראשון?

נבחרת ישראל / צלם: שלומי יוסף
נבחרת ישראל / צלם: שלומי יוסף

המשחק האחרון של נבחרת ישראל במוקדמות יורו 2016, יום ג' 21:45, ערוץ 1

המשחק האחרון של נבחרת ישראל בכדורגל הערב בבלגיה יחתום עוד קמפיין כושל של הנבחרת בניסיון לעלות לטורניר חשוב אחרי 45 שנה. סוף הקמפיין הזה הוא הזדמנות טובה לבחון את הצורך במחלקת הספורט של הערוץ הראשון.

אפילו ערוץ 2, במידה שהוא כבר משדר משחקי כדורגל בשידור חי, למד לקנות את החבילה כולה מערוץ ייעודי שמתמחה בכך. כלומר: צוות שידור ובמידת הצורך גם אולפן ששירותיהם נרכשים לצורך השידור בלבד. מיקור חוץ מבורך ומוצדק בשביל ערוץ ששידורי ספורט אינם חלק מהווייתו.

רק בערוץ הראשון אנחנו מקבלים מעין שעטנז: עמיחי שפיגלר ומוטי איווניר הטובים מאוד מערוץ הספורט, אבל בפרה-גיים, במחצית ובסוף המשחק - אולפן בהנחיית שרון פרי ובו פרשנים שונים.

ייאמר מיד: תוכני האולפן סבירים, ופרי היא מגישה מנוסה שעושה את מלאכתה נאמנה. ובכל זאת, כשחושבים על זה שמחלקה שלמה בערוץ ציבורי עומדת ועובדת למען העניין הזה, מתחילים לזוז באי-נוחות בכורסה שמול המסך בבית.

מכל מקום, בהנחה שזו העונה האחרונה שבה עוסק ערוץ 1 "המתחדש לדעת" בכדורגל, צריך לקוות שבטורניר הבא שבו ירצה לשדר ממשחקי נבחרת ישראל, יקנה כבר חבילת שידור מוכנה מערוץ הספורט, תחת אחזקתה של מחלקת ספורט שעבר זמנה.

זעזוע מאוחר (מדי)

"הימים האחרונים של הנאצים" - פרק 5, יום ג' 21:30, ערוץ ההיסטוריה

הוויכוח על מה ידע העולם או לא על השמדת היהודים במהלך מלחמת העולם השנייה יימשך כנראה עוד שנים רבות. מה שבטוח, גם אם ידע - הוא לא ידע מספיק, בוודאי שלא הכול, כיוון שהתדהמה והזעזוע מהיקף הפשע הגדול נגד האנושות בכל תולדותיה היו אותנטיים לחלוטין.

הערב תגיע הסדרה "הימים האחרונים של הנאצים" אל הפרק החמישי שלה, זה שבו נחשפים החוקרים לממדי הזוועה.

אני יודע שהמשפט הבא נגוע מעט בדמגוגיה - ובכל זאת איני יכול להתאפק: בימים שבהם אנו מוצפים בכותרות על "טרור משתולל", אפשר לצפות בפרק שישודר הערב, ולו רק כדי לקבל מעט פרספקטיבה על "פיגועי המברגים" (הרעים מאוד לכשעצמם כמובן) שפשו ברחובותינו.

* ציון: 8