הבורסה ננעלה בירידות; פריגו צנחה 4.1%, אופקו 2.2%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.41 מיליארד שקל ■ דרגי: שוקלים הרחבת רכישות האג"ח ■ פריגו פרסמה דוחות והודיעה על תוכנית התייעלות

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה ננעל היום (ה') תוך ירידות קלות, ברקע למגמה השלילית שחתמה את המסחר בוול סטריט אתמול ולאחר החלטת הריבית בגוש האירו היום. המסחר בבורסות אירופה מתנהל בעליות וכך גם המסחר בוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.41 מיליארד שקל.

 

 

 

הבנק המרכזי האירופי פרסם היום את החלטת הריבית (שנותרה ללא שינוי) והמדיניות המוניטארית לחודש נובמבר. מריו דרגי, נגיד הבנק, אמר היום כי הבנק המרכזי "יבחן מחדש" את תוכנית ההקלה הכמותית בפגישתו בחודש דצמבר. זאת, על רקע ההערכות בשווקים בתקופה האחרונה לפיהן דרגי ירחיב את היקפי רכישות האג"ח. "אנחנו מוכנים לפעול עם נידרש לכך", אמר דרגי. "אנו פתוחים לבחון תפריט שלם של כלים מוניטריים".

הסיבה לבחינה מחדש של התוכנית היא הנתונים הכלכליים המעידים על כך שאירופה מתקשה לצאת מהמשבר ובתוך כך איום האינפלציה אינו קיים למעשה. דרגי אמר שתוכנית ההקלה הכמותית תיבחן הן מבחינת הכמות שלה והן מבחינת אורך החיים והמהות שלה. נכון להיום, הבנק המרכזי רוכש אג"ח ב-60 מיליארד אירו בחודש והתוכנית אמורה להימשך עד ספטמבר 2016.

בזירה המקומית, גובר החשש מפני האטה מתמשכת במשק. בסקירת המאקרו השבועית של לאומי התייחסו לאומדני הצמיחה והיצוא המאכזבים שפרסמה השבוע הלמ"ס. "יצוא הסחורות הסתכם בחודש ספטמבר בכ-3.4 מיליארד דולר. נתון זה משקף ירידה של כ-8% ביחס לחודש הקודם, וירידה של כ-15.5% לעומת החודש המקביל אשתקד. בחינה של הנתונים בטווחי זמן ארוכים יותר מלמדת כי יצוא הסחורות של ישראל נמצא בקיפאון זה זמן רב. דהיינו, לא ניתן לומר כי החולשה ביצוא הינה תופעה זמנית בלבד של העת האחרונה, הנובעת ברובה מגורמים חד-פעמיים כמו שביתת העובדים במפעלי כיל, המהווה את עיקר פעילות היצוא בענף הכימיקלים. מדובר, לפיכך, במגמה מתמשכת שנובעת, בין היתר, בשילוב בין הימצאותו של השקל בשיא חוזקו (נומינאלית) מול סל המטבעות יחד עם החולשה המתמשכת בהיקף הסחר העולמי", נכתב בסקירה.

פריגו ירדה לאחר הדוחות

בין המניות שבלטו במסחר נציין את מניות הסלולר פרטנר  וסלקום  שרשמו ביומיים האחרונים עליות חדות ברקע לחשיפת גלובס לפיה סלקום, פלאפון והוט בוחנות את רכישתה של גולן טלקום.

מניית פריגו  ריכזה עניין רב על רקע הדוחות הכספיים שפרסמה ותוכנית ההתייעלות עליה הכריזה החברה.

מנכ"ל קבוצת אי.די.בי  חיים גבריאלי הודיע היום על כוונתו לסיים את תפקידו לאחר 12 שנים בתפקיד. (לסיפור המלא)

ויקטורי  המשיכה לרכז עניין לאחר שזינקה אתמול לאחר שהודיעה כי היא רוכשת 5 סניפים נוספים מרשת מגה.

כלל ביטוח   ריכזה עניין מאחר והיום זהו המועד הסופי להגשת הצעות מחייבות לרכישת הקבוצה מידי קונצרן אי.די.בי. עד כה 4 קבוצות של משקיעים סינים הביעו התעניינות.