משפחת הרוג בספינת המרמרה תובעת את אהוד ברק

קרובי משפחתו של פורקאן דוגאן, אזרח אמריקאי בן 19 שנורה למוות במהלך השתלטות צה"ל על המשט לעזה ב-2010, תובעים את ברק שכיהן כשר הביטחון בעת האירוע ■ לפי עורך הדין, המסמכים נמסרו לברק בלוס אנג'לס

אהוד ברק / צילום: קובי גדעון-לע"מ
אהוד ברק / צילום: קובי גדעון-לע"מ

קרובי משפחתו של אזרח אמריקאי בן 19, שנהרג בעת השתלטות כוחות צה"ל על הספינה "מאווי מרמרה" בשנת 2010, תובעים את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שכיהן כשר הביטחון באותה העת - כך דווח הלילה בסוכנות הידיעות רויטרס.

קרוביו של ההרוג, פורקאן דוגאן, שלו גם אזרחות טורקית, מיוצגים בידי קבוצת עורכי דין לענייני זכויות אדם, אשר טוענים כי הוא נורה 5 פעמים, בהם ירייה אחת בראשו.

"על ברק מוטלת האחריות המלאה לאירועים הללו", מסרו עורכי הדין בהצהרה. אחד מעורכי הדין, דן סטרומר, טען כי מכתב התביעה הוגש לברק בעת ששהה בלוס אנג'לס. "הניירות ניתנו לאחד ממאבטחיו, שמאוחר יותר מסר את המכתב לברק", אמר סטרומר, וציין כי הפיצוי למשפחה עלול להגיע לכעשרות מיליוני דולרים.

הצוות המשפטי המייצג את קרוביו של דוגאן הוא זה שביקש מבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לבחון אתהמשט. "אנחנו רודפים אחר הצדק לקורבנות המשט", ציינה עו"ד רודני דיקסון שמייצגת את התביעה בעניין המשט.

בחודש יולי האחרון קראו שופטי בית הדין הפלילי הבינלאומי לתובעת הראשית של בית הדין, פאטו בנסודה, לשקול מחדש את ההחלטה שלא לחקור את הפשיטה של כוחות צה"ל על הספינה, שבה נהרגו תשעה מנוסעי האונייה.

התובעת בנסודה דחתה בשנה שעברה את הבקשה של איי קומורו, אשר דגלה נישא על אחת מספינות המשט, להתחיל בבדיקת האירועים. בנסודה אמרה אז כי ישנו בסיס סביר להאמין שבוצעו פשעי מלחמה על המרמרה, אך ציינה כי המקרה אינו חמור מספיק כדי להוביל לפתיחת חקירה. לטענת שופטי בית הדין הבינלאומי, בנסודה עשתה "טעויות מהותיות" בקביעתה הנוגעת לרצינות המקרה.