מנהל בתי המשפט: להפסיק ההסתה של ח"כ יוגב נגד העליון

השופט מיכאל שפיצר מבקש מיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שיפעל להפסקת ההסתה של ח"כ מוטי יוגב נגד שופטי העליון ו"התרת דמו של השופט עוזי פוגלמן", זאת לאחר הדברים שכתב יוגב בעמוד הפייסבוק שלו ביום חמישי

מנהל מערכת בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר, מבקש מיו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, שיפעל להפסקת ההסתה של חבר הכנסת מוטי יוגב ממפלגת הבית היהודי נגד שופטי בית המשפט העליון ו"התרת דמו של השופט עוזי פוגלמן".

שפיצר פנה היום (א') באופן נדיר לאדלשטיין וכתב לו כי אמירות שפירסם יוגב בפייסבוק שלו התירו את דמו של שופט העליון עוזי פוגלמן.

שפיצר התייחס לכך שב-22 באוקטובר פירסם ח"כ יוגב פוסט בעמוד הפייסבוק שלו דברים שבהם הוא תקף צו זמני שניתן על-ידי פוגלמן, שהורה לקיים דיון בעתירה למניעת הריסת בתי מחבלים ביום חמישי הקרוב.

בין היתר כתב ח"כ יוגב את הדברים הבאים; "שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, בפסק דינו מהיום, שעיכב הרס בתי מחבלים רוצחים, שם את עצמו בצד של האויב. על זכויות רוצחים הוא מגן, ובכך מונע ענישה מרתיעה ומסכן חיים".

בהמשך דבריו שב ח"כ יוגב ותקף אישית את השופט פוגלמן בהקשר לפסקי דין נוספים של בית המשפט העליון שהיה שותף להם. ח"כ יוגב סיכם את הפוסט בהמלצה לשופט פוגלמן: "אני קורא לשופט פוגלמן לפשוט את מדי השופט ולהצטרף לרשימה המשותפת שפסיקותיו כדעותיה".

"אקדים ואומר שמערכת המשפט פתוחה לביקורת, גם במקרים בהם הביקורת מנוסחת באופן בוטה ופוגעני", כתב שפיצר ליו"ר הכנסת. אלא שלדבריו, "ח"כ יוגב, כחבר כנסת במדינת ישראל, הרחיק לכת באמירה קיצונית ומסיתה כלפי שופט בישראל, אמירה שבימים אלה יש בה משום התרת דמו של השופט פוגלמן, ודי לעיין בתגובות לפוסט (כמו 'כעת ממילים למעשים') כדי להבין עד כמה הרחיק לכת ח"כ יוגב בדבריו".

שפיצר מוסיף וכותב כי דבריו אלה של ח"כ יוגב, המתווספים לאמירה קודמת שלו בדבר הצורך לעלות על בית המשפט העליון בכף D-9, "מביאים אותנו למסקנה כי אין אנו יכולים להחשות, וכי קיים חשש של ממש לעידוד מצידו של ח"כ יוגב להרמת יד על בית המשפט העליון ושופטיו - ובכך על מערכת המשפט כולה".

"אני פונה אל אדוני בבקשה לפעול למניעת ההסתה של ח"כ יוגב, ואני סמוך ובטוח כי יש בידיך את הכלים לכך", סיכם שפיצר את מכתבו יוצא הדופן לאדלשטיין.

"לא הפקנו לקחים מרצח רבין?"

ח"כ רויטל סויד מסרה בתגובה לדברים: "זוהי בושה וחרפה לבית המחוקקים, שמנהל בתי המשפט נאלץ לפנות בצעד כה חריג ליו"ר הכנסת בדרישה למנוע הסתה ו'התרת דמו' של שופט עליון.

"אבוי לחבר הכנסת המנצל את הדמוקרטיה, ובשמה מסית וקורא לאלימות שוב ושוב נגד בית המשפט העליון ונגד שופט בית משפט עליון. 20 שנה לרצח רבין, ונדמה שלא הפקנו לקחים.

"לא חייבים להסכים עם פסיקות בתי המשפט, ניתן לחלוק עליהן ולבקר אותן. אך מכאן ועד להתרת דמו של שופט וקריאה מסיתה לאלימות נגד בית המשפט העליון - הדרך ארוכה".