מתכוננים להנפקה? SimilarWeb מגייסת 25 מיליון דולר

עד היום גייסה החברה סך של 65 מיליון דולר ■ מתכננת להעסיק סמנכ"ל כספים חדש

אור עופר וניר כהן / צילום: תמר מצפי
אור עופר וניר כהן / צילום: תמר מצפי

חברת SimilarWeb הישראלית, שמנטרת את תנועת הגולשים באתרים ובאפליקציות, הודיעה על גיוס של 25 מיליון דולר בהובלת קבוצת המדיה הדרום אפריקאית Naspers והלורד היהודי-בריטי דיוויד אליאנס, שהשקיעו בחברה גם בעבר. עד היום גייסה החברה סך של 65 מיליון דולר.

בחברה ציינו כי ההון שגויס ישמש לפתיחת משרדים חדשים ולקידום אסטרטגיית רכישות. דברים ברוח דומה אמר החודש אור עופר, מנכ"ל החברה ואחד משני מייסדיה, כש-SimilarWeb נבחרה למקום השני ברשימת עשר החברות המבטיחות של "גלובס".

"אנחנו מקימים צוות של מיזוגים ורכישות בחברה ונבצע לפחות רכישה אחת מדי שנה", אמר עופר והתייחס לכך שהחברה ביצעה עד כה שתי רכישות של חברות ישראליות. "ישראל היא סטארט-אפ ניישן. רק ברוטשילד יש 400-500 סטארט-אפים של צוותים יחסית קטנים, אז יש הרבה הזדמנויות".

"חברת SimilarWeb מאפשרת לעסקים לקבל החלטות טובות יותר בעולם המקוון ובמובייל. מוצריה מסוגלים לספק תובנות הכרחיות ליצירת ערך לעסקים בכל הגדלים ", אמר לארי אילג, מנהל זרוע ההשקעות של Naspers, שהשקיעה עד היום בחברות כמו Mail.ru, Flipkart ועוד. "השקעה זו מדגישה את האמון המתמשך שלנו בחברת SimilarWeb להגדיר מחדש את ניתוח העולם הדיגיטלי".

הנפקה תוך שנתיים?

במקביל, הודיעה החברה על מינויו של ג'ייסון שוורץ לסמנכ"ל הכספים החדש של החברה. שוורץ מגיע עם רקורד מרשים, לאחר ששימש בעבר כסמנכ"ל הכספים של אקטימייז שנמכרה לנייס ב-287 מיליון דולר, של סאיוטה שנמכרה ל-RSA ב-145 מיליון דולר ושל שופינג.קום שהונפקה ב-100 מיליון דולר. בתפקידו האחרון שימש כסמנכ"ל כספים בחברת התוכנה קלריזן.

מינויו של סמנכ"ל כספים לסטארט-אפ עשוי לרמז על מהלך שמכין את הקרקע לקראת הנפקה עתידית. בראיון שהעניק החודש מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, אור עופר, ל"גלובס" לכבוד בחירתה של החברה למקום השני ברשימת החברות המבטיחות של "גלובס" לשנת 2015, אמר עופר כי החברה צפויה להנפיק עד 2017. עם זאת, צריך לקחת את הדברים בעירבון מוגבל, לאחר שבגיוס קודם שהחברה השלימה בפברואר 2014, דיבר עופר גם אז על הנפקה והצביע על 2016 כשנת היעד.