צפו: שירות חדש מאפשר לשכור אופניים מכל אחד בעיר

שירות חדש שנחשף לאחרונה מאפשר לתושבי ערים גדולות להשכיר את האופניים שלהם לאחרים כאשר הם לא בשימוש, או לשכור זוג אופניים של מישהו אחר על בסיס יומי

אם אתם מאותם האנשים שרוכבים על אופניים רק לעתים רחוקות, כנראה שלא משתלם לכם לרכוש זוג אופניים חדש. ואם כבר אתם רוכשים אופניים, כנראה שהם פשוט יחלידו, יעלו אבק ויתפסו מקום במחסן.

שירות חדש בשם AirDonkey מציע אפשרות שלישית - מערכת שיתוף שמאפשרת לאנשים להשכיר את האופניים שלהם כאשר הם לא בשימוש, או לשכור זוג אופניים של מישהו אחר לצורך מטרה ספציפית.

אנשים פרטיים שרוצים להשכיר את האופניים שלהם יוכלו להזמין ערכת AirDonkey, שכוללת הוראות שימוש שיודבקו על הכידון ומנעול "דונקי" שמופעל דרך בלוטות' ועוקב אחרי מיקום האופניים.

לאחר מכן, כל שעל הבעלים לעשות הוא להעלות תמונה של האופניים לאפליקציה של החברה ולהשאיר אותם נעולים במקום ציבורי, ולאשר שהאופניים זמינים להשכרה. אם הבעלים צריך אותם בשעה מסוימת ביום, הוא פשוט חוסם את המועד הספציפי.

השוכרים משלמים דמי שכירות יומיים קבועים דרך האפליקציה, כאשר החברה גובה עמלה קטנה, ובעל האופניים מקבל את השאר. ברגע שהשוכר סיים לרכב על האופניים, כל שעליו לעשות הוא לנעול אותם באזור שנקבע מראש על-ידי הבעלים ואשר מוצג על גבי מפה באפליקציה.

המערכת של AirDonkey סיימה פיילוט מוצלח בקופנהגן, ובימים אלה היא נמצאת בעיצומו של קמפיין גיוס המונים בקיקסטארטר.