כחלון קורא להרחיב את הממשלה מחשש לפגיעה בדירוג האשראי

שר האוצר: "החברות מעריכות את הכלכלה שלנו אבל חוסר היציבות ניכר, לכן אני לוחץ להרחבת הממשלה" ■ "יש מתח מובנה עם הנגידה" ■ "לא מופעלים עלי לחצים מהבנקים. הם כבר מכירים אותי ויודעים שאי אפשר ללחוץ עלי"

משה כחלון / צילום: אוהד צויגנברג ידיעות אחרונות
משה כחלון / צילום: אוהד צויגנברג ידיעות אחרונות

שר האוצר משה כחלון קורא להרחבת הממשלה על רקע המצב הביטחוני ומתוך חשש לפגיעה אפשרית בדירוג האשראי של ישראל בעתיד.

"יש לנו קושי לתפקד וחברות הדירוג רואות ומציינות את זה בדירוג שלהן", אמר היום (ב') כחלון בשיחה עם תא הכתבים הפרלמנטריים בכנסת. "החברות מעריכות את הכלכלה שלנו אבל חוסר היציבות ניכר, לכן אני לוחץ להרחבת הממשלה. אני חושב שיש סיכוי. לא משנה מי ייכנס, כל מספר זוכה. על רקע המצב הביטחוני הצורך להרחבת הממשלה מקבל משנה תוקף. אפשר להרגיע את הרוחות רק על ידי הרחבת הממשלה".

בתשובה לאפשרות של חבירה בין כולנו לליכוד אמר כחלון כי נתניהו שוחח עימו בנושא אולם "לא הקמתי את כולנו כדי לחזור לליכוד. כרגע אין ייתכנות לכך", אמר.

עם זאת הבהיר שר האוצר שכאיש המחנה הלאומי הוא רואה עין בעין כמו נתניהו את המצב המדיני. "אם יש מחלוקות הן על רקע חברתי", הוסיף.

יו"ר כולנו התייחס בדבריו למתקפה על בית המשפט העליון וסיפר כי נפגש אמש עם נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, והביע את תמיכתו במערכת המשפט.

בהתייחסו לחוק הנורווגי הקובע ששר אחד מכל מפלגה יתפטר ויפנה את מקומו לבא בתור ברשימה לכנסת, היה הפעם כחלון פחות נחרץ מבעבר ואמר כי "אולי אתפטר בהמשך, אבל זה לא יקרה בקרוב".

שר האוצר נשאל על מערכת יחסיו עם נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג והשיב כי "יש מתח מובנה עם הנגידה. כל אחד מאתנו מייצג משהו אחר, וזה בסדר. אצל שנינו יש הבנה שצריך תחרות בבנקים והיא צריכה לעשות הכל כדי לצמצם סיכונים". בתשובה לשאלה האם מופעלים עליו לחצים מצד הבנקים לקראת אישור הרפורמה בבנקאות, ענה כחלון כי "לא מופעלים עלי לחצים מהבנקים. הם כבר מכירים אותי ויודעים שאי אפשר ללחוץ עלי".