שלום למקלט המס: בנק לאומי מוכר את שלוחתו באי ג'רזי

לאומי מנהל מגעים ראשוניים למכירת השלוחה בג'רזי, שהיקף פעילותה אינו מהותי עבור הבנק

לאחר שנכווה בפרשת העלמות המס בארה"ב ונדרש לשלם קנס של יותר מ-1.5 מיליארד שקל, בנק לאומי  מתרחק ממקלט המס באי ג'רזי ומוכר את פעילותו שם.

הבנק הודיע אתמול (ב') לאחר סגירת המסחר בבורסה כי לאומי בריטניה מנהל מגעים למכירת הפעילות באי ג'רזי, פעילות שהיקפה אינו מהותי עבור הבנק.

"המגעים הינם בשלב ראשוני ולפיכך לא ניתן להעריך בשלב זה האם המגעים יבשילו לכדי עסקאות, ואם יבשילו לכדי עסקאות מה תהיה התמורה שתתקבל במסגרת העסקאות", מסר לאומי בהודעתו. "לאור היקף הפעילות המצומצם ביותרשל לאומי ג'רזי ושל Leumi Overseas Trust Corporation, מדובר בכל מקרה בסכומים שאינם מהותיים מבחינת הבנק, ולפיכך לעסקה שתבוצע, אם תבוצע, לא תהיה השפעה מהותית על התוצאות הכספיות של הבנק".

לאומי ג'רזי החל את פעילותו בתחילת שנות ה-90. שתי השלוחות של לאומי במקלט המס - הן לאומי ג'רזי והם חברת הנאמנות Leumi Overseas Trust Corporation - מרוויחות יחדיו כ-2 מיליון ליש"ט בשנה, כך שהיקף התמורה הצפוי מהמכירה הינו כמה מיליוני ליש"ט בלבד.

המכירה מגיעה על רקע האסטרטגיה שמובילה מנכ"לית הבנק, רקפת רוסק-עמינח, לצמצם את פעילות הבנקאות הפרטית בחו"ל כאשר משנת 2012 סגר הבנק עשרות נציגויות מחוץ לישראל.