המדינה, IATI וקרן רש"י ישקיעו 6 מיליון שקל בחינוך טכנולוגי

כך הבטיח הבוקר שר החינוך נפתלי בנט, שנפגש עם נציגים של חברות הטכנולוגיה הבינלאומיות שפועלות בישראל ■ המדינה והקרן ישלמו 4 שקלים עבור כל שקל שישקיעו תאגידים זרים

נפתלי בנט / צילום: תמר מצפי
נפתלי בנט / צילום: תמר מצפי

משרד החינוך וקרן רש"י ישקיעו עד 6 מיליון שקל בקידום מקצועות ההנדסה, כך הבטיח הבוקר שר החינוך נפתלי בנט, שנפגש עם נציגים של חברות הטכנולוגיה הבינלאומיות שפועלות בישראל. המדינה והקרן ישלמו 4 שקלים עבור כל שקל שישקיעו תאגידים זרים.

הפגישה נערכה במסגרת יוזמה שמקדמים איגוד התעשיות המתקדמות IATI יחד עם קרן רש"י ומשרד החינוך. יורם יעקובי, מנכ"ל מרכז הפיתוח של מיקרוסופט וראש פורום החברות הרב לאומיות של IATI , אמר כי: "ישראל נמצאת בשנת שיא בהיי-טק, מבחינת השקעות וכניסה של חברות בינלאומיות, ועם זאת - אנו עדיין חווים מחסור הולך וגדל בכוח אדם שיאפשר את המשך פעילות החברות בישראל. במקביל אנו רואים עלייה מתמדת בנתוני השכר, מה שמהווה פקטור משמעותי בהחלטה של חברות האם להשאיר את הפעילות בישראל".

נציין כי בפגישה לקחו חלק כ-50 מנכ"לי מרכזי הפיתוח של חברות בהן אפל, גוגל, מיקרוסופט, EMC, סיסקו, סנדיסק, HP, קוואלקום, אלקטל-לוסנט, 3M, קודאק ועוד. בנט ציין כי "זה לא טריוויאלי שהתעשייה בוחרת ללכת יחד עם הממשלה מתוך נכונות ליצור פרויקט שאת פירותיו נראה בשוק העבודה רק בעוד עשר שנים, במקרה הטוב". שחר בר אור, מנכ"ל סנדיסק וראש ועדת החינוך ב-IATI, הודיע כי סנדיסק עצמה תתרום 400 אלף שקל לטובת הפרויקט.