וול סטריט ננעלה בעליות של יותר מ-1% לאחר החלטת הפד

כצפוי: הפד הותיר את הריבית על כנה, אך רמז כי "תיתכן העלאת ריבית בפגישה הבאה" ■ הנפט זינק ביותר מ-6% ■ דוחות: הרשי, פרארי, גו פרו ופייפאל ■ אפל ניפצה הצפי המוקדם ■ טוויטר עם תחזיות מאכזבות

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') בעליות שערים של יותר מ-1% במדדים המובילים, לאחר הודעת הריבית של הפד לפיה הוא דוחה שוב את העלאת הריביות. באירופה ננעל המסחר במגמה חיובית ובאסיה מוקדם יותר נרשמה נטייה לירידות. נזכיר כי גם היום, כמו בכל יום השבוע, המסחר מתקיים ב-15:30-22:00 עד המעבר לשעון חורף בארה"ב בשבוע הבא.

ב-20:00 שעון ישראל פירסם הפד את הודעת הריבית. בהתאם לתחזיות המוקדמות בשוק, הפד דחה שוב את העלאת הריביות תוך שהוא ממשיך לשמור על עמימות ומציין בהודעת הריבית כי "תיתכן העלאת ריביות בפגישה הבאה". בהודעה, חברי ועדת השוק הפתוח של הפד ציינו כי הגורמים המרכזיים להחלטה היו ההאטה בכלכלה הגלובלית לצד החולשה בנתונים הכלכליים בארה"ב. חברי הפד ציינו בנוסף את ההאטה בקצב יצירת המשרות והיציבות בשיעור האבטלה.

מחירי הנפט עלו היום ביותר מ-6% לאחר פרסום דוח המלאים בארה"ב. הדוח הצביע על עלייה של 3.4 מיליון חביות נפט בשבוע החולף, מתחת לתחזיות בשוק שעמדו על עלייה של 3.7 מיליון חביות. בנוסף, מלאי הדלק ירד ב-1.1 מיליון חביות, בעוד בשוק ציפו לירידה של כ-880 אלף חביות.

מה אם הריביות לא יעלו לעולם?

בזירת הדוחות היום דיווחה תוצאות הרבעון השלישי יצרנית השוקולד הרשי , שעקפה את התחזיות ודיווחה על רווח נקי של 1.17 דולרים למניה ברבעון השלישי. עוד פרסמו דוחות, יצרנית רכבי היוקרה פרארי וקונגלומרט המזון Mondelez International .

אחרי הנעילה ידווחו יצרנית המצלמות גו פרו וענקית התשלומים המקוונים פייפאל .

בזירת המיזוגים והרכישות, רשת הפארם Walgreens רוכשת את היריבה Rite Aid (סימול RAD) תמורת 9.4 מיליארד דולר. במקביל, וולגרינס דיווחה היום על רווח נקי של 88 סנט למניה, 7 סנט מעל התחזיות בשוק.

אתמול אחרי הנעילה אפל דיווחה על עלייה של 31% ברווח הרבעוני ל-11.1 מיליארד דולר ועל הכנסות של 51.5 מיליארד דולר. אפל מכרה ברבעון החולף 48.05 מיליון מכשירי אייפון, בהתאם לציפיות, ולעומת 39.27 מיליון ברבעון המקביל.

המשקיע המיליארדר קארל אייקן הודיע כי הוא פתח "פוזיציה גדולה" על ענקית הביטוח AIG ואף שלח להנהלת החברה מכתב שבו הוא קורא לה להתפצל ל-3 חברות.

ב-RBS CAPITAL העלו את מחיר היעד של מניית עליבאבא ל-95 דולר, לעומת היעד הקודם שעמד על 80 דולר. זאת ברקע לדוחות הטובים שפרסמה אתמול החברה, במסגרתם היא רשמה זינוק של 128% בהכנסות מתחום המובייל.

מפעילת הרשת החברתית טוויטר דיווחה אמש על תחזיות מאכזבות לרבעון הקרוב.