"מעריב": לא נהפוך לחינמון, נמשיך להימכר

עם זאת, נבחנת אפשרות למזג את המותג "פוסט" אל תוך "מעריב" ולהפיץ בימי חול גם גרסה רזה יותר וחינמית של המותג "מעריב" שתחולק ללא תשלום ■ "מעריב סופשבוע" ימשיך להופיע בגרסה בתשלום בלבד

"העיתון 'מעריב' ימשיך לצאת כעיתון למכירה בימי חול למנויים ובנקודות המכירה", כך אומר היום (ד') גורם בכיר בעיתון ל"גלובס". לדברי אותו גורם, "אין תוכנית להפוך את העיתון לחינמון".

עם זאת, אותו בכיר אומר כי נבחנת האפשרות למזג את המותג "פוסט", גם הוא מקבוצת "ג'רוזלם פוסט", אל תוך "מעריב" ולהפיץ בימי חול גם גרסה רזה יותר וחינמית של המותג "מעריב" שתחולק ללא תשלום - שלא כמו "ישראל היום", שהוא עיתון מלא על מוספיו, המחולק בחינם. בסופי שבוע המותג "מעריב סופשבוע" ימשיך להופיע בגרסה בתשלום בלבד.

בעקבות המשבר ברבוע הכחול, השותפה בעיתון "פוסט", מחפש מו"ל הקבוצה אלי עזור שותף אחר שימשיך לקיים את העיתון החינמי בכל גרסה שהיא. במקביל פנה עזור למשרד הפנים בכדי לבדוק היתכנות של מיזוג "פוסט" ו"מעריב".

בשנה שעברה נטל העיתון "פוסט" מעיתון "הארץ" את הכינוי "עיתון נפוץ", לאחר שסקר ה-TGI הפך אותו לעיתון השלישי בחשיפתו בישראל. בעקבות זאת עברו תקציבי מודעות תכנון ובנייה מקבוצת "הארץ-דה מרקר" אל "פוסט". העובדה ש"מעריב" חווה בסקר ה-TGI האחרון עלייה ראשונה מזה זמן, יכולה להפוך את המיזוג בין שני הגופים לשלם הגדול מסכום שני חלקיו.

מקבוצת "ג'רוזלם פוסט" נמסר כי "ברמה העקרונית קבוצת 'ג'רוזלם פוסט' בעד כינוס מותגיה. האפשרות נבדקת, עדיין לא התקבלה החלטה בנושא, ובכל מקרה העיתון היומי 'מעריב השבוע' לא יהפוך להיות חינמון".