הישג למיילן: תוכל להירשם למסחר בבורסה בת"א

בית המשפט המחוזי בת"א דחה את בקשתה של פריגו למנוע ממיילן להירשם למסחר בבורסה בת"א ■ יו"ר מיילן רוברט קורי: "הפסיקה של ביהמ"ש סוללת את הדרך למחזיקי המניות הישראלים של פריגו להשתתף בהצעת הרכש שלנו"

רוברט קורי / צילום: בלומברג
רוברט קורי / צילום: בלומברג

חברת התרופות מיילן הודיעה היום (ד') כי בית המשפט המחוזי בת"א דחה את בקשתה של פריגו למנוע ממנה להירשם למסחר בבורסה בת"א. החלטת בית המשפט מהווה למעשה הישג למיילן ב"מאבק" שהיא מנהלת עם פריגו על רכישתה.

יו"ר מיילן  רוברט קורי מסר בתגובה כי "אנחנו מאוד מרוצים מהפסיקה של בית המשפט, שסוללת את הדרך לרישום שלנו בבורסה בת"א ועבור מחזיקי המניות הישראלים של פריגו להשתתף בהצעת הרכש שלנו לפריגו".

מיילן מבקשת להשתלט על פריגו בעסקה של למעלה מ-33 מיליארד דולר, אך דירקטוריון פריגו מתנגד באופן נחרץ.

בחודש יוני נחשף ב"גלובס" כי מיילן מתכוונת להירשם למסחר בת"א גם אם תצליח להשלים את רכישת פריגו, שתיאלץ במקרה כזה להימחק מהמסחר. פריגו ביקשה מביהמ"ש להוציא נגד מיילן צו שיימנע ממנה לבצע כל פעולה הקשורה לעסקה הרכישה ולהירשם למסחר בבורסה בת"א.

בניסיון לשכנע את מחזיקי המניות המוסדיים של פריגו להתנגד לעסקה שמציעה מיילן, יו"ר ומנכ"ל החברה ג'וזף פאפא הגיע השבוע לביקור בישראל. מעבר למסר החד משמעי שפאפא ביקש להעביר למשקיעים הישראליים (שמהווים כ-10% מבעלי המניות בפריגו), הוא גם משדר ביטחון רב בכך שהצעת הרכש של מיילן תיכשל, ושלאחריה יעמדו בפני פריגו הזדמנויות רבות להמשיך לצמוח באופן עצמאי. "ההמלצה החד משמעית של הדירקטוריון היא לא להיענות להצעת הרכש. פריגו כחברה עצמאית מציעה ערך רב יותר לבעלי המניות שלה ממה שמונח על השולחן בהצעת מיילן", אמר פאפא. 

פריגו מסרה בתגובה כי היא "מאוכזבת מהחלטת רשות ניירות ערך ובית המשפט. יחד עם זאת, מלכתחילה מטרת פנייתה של פריגו לבית המשפט הייתה להבטיח שכל בעלי המניות שלה יהנו מכל ההגנות הרלוונטיות להן הם זכאים עפ"י דין. בית המשפט אישר את טענת פריגו כי הצעת הרכש של מיילן בישראל  נעשתה ללא הצגת מפרט הצעת רכש ותשקיף, כנדרש עפ"י חוקי ניירות הערך. מיילן הסדירה זאת רק לפני שלושה ימים, וזאת לאחר התערבות בית המשפט ולבקשת פריגו".

פריגו הוסיפה עוד כי "ההסדרים לפיהם תירשם מיילן למסחר בבורסה בישראל מצביעים על חוסר מחויבות של אמת לשוק ההון בישראל. בכל עת עשוי התאגיד ההולנדי, אותו הקימה מיילן, להפעיל את מנגנון גלולת הרעל, ובכך לגרום להקצאה של מניות בכורה. צעד זה, עפ"י ההסדר עם הרשות לניירות ערך, יביא למחיקת מניותיה של מיילן מן המסחר בבורסה בתל אביב באופן מיידי".