בעקבות הפד: הדולר התחזק בכ-0.3%, האירו נחלש בכ-0.8%

הפד החליט אתמול להותיר את הריביות ללא שינוי ברמה אפסית אך באותה נשימה רמז כי "תיתכן העלאת ריבית בפגישה הבאה" ■ שערו היציג של הדולר נקבע על 3.883 שקלים ■ אומדן התמ"ג בארה"ב הצביע על קצב צמיחה של 1.5% בלבד

אירו, דולר  מט"ח / צילום: רויטרס
אירו, דולר מט"ח / צילום: רויטרס

הדולר התחזק היום (ה') בכ-0.3% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.883 שקלים. האירו, מנגד, נחלש בכ-0.8% ושערו היציג נקבע על 4.259 שקלים. זאת, לאחר שאתמול הפד הודיע כי הוא מותיר את הריבית על כנה.

בעולם, הדולר מתחזק מול המטבעות המרכזיים ונסחר בשיא של חודשיים וחצי. מול האירו, הדולר מתחזק בכ-0.2% ונסחר ברמה של 1.094 דולרים לאירו. אתמול, לאחר החלטת הריבית הדולר התחזק בכ-1% מול האירו.

אתמול כאמור פרסם הפד את החלטת הריבית לנובמבר, והחליט כצפוי להותיר את הריביות ללא שינוי ברמה אפסית. עם זאת, בצעד יוצא דופן הפד התייחס בהצהרה שפרסם לפגישה הבאה וציין כי "ועדת השוק הפתוח תחליט האם זה יהיה מתאים להעלות את טווח הריביות בפגישה הבאה".

היום פורסם בארה"ב אומדן הצמיחה הראשוני לרבעון השלישי,  שהצביע על קצב צמיחה בשיעור של 1.5%, נמוך מהתחזיות שעמדו על קצב צמיחה של 1.6% והרבה מתחת לקצב הצמיחה ברבעון השני שעמד על 3.9%. 

מנכ"ל מכללת אפיק פיננסים אלי קאופמן מציין כי: "מדיניות עמימות וחוסר הוודאות אשר הופכת לשכיחה ואף אופיינית לבנק הפדרלי , שוב באה לידי ביטוי בהצהרת הפד כי ישאיר את הריבית בארה"ב על כנה בשלב זה. מאידך , הפד לא היסס "לזרוק" רמז לגבי המועד הבא לצעד זה - אולי בדצמבר השנה, אולי שנה הבאה והשאיר את המשקיעים שוב עם אותה ההרגשה של מתח וחוסר אונים כפי שעשה זאת גם בפעמים הקודמות".