נחתם הסכם הגג באשקלון: 30 אלף דירות ו-3 מחלפים חדשים

ההסכם הוא הגדול ביותר בתולדות המדינה ■ מוקדם יותר החודש יצא ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, בדרישה לקדם החלטת ממשלה שתקבע כי העיר תקבל בחזרה את ההגדרה של איזור עדיפות א'

איתמר שמעוני ראש עיריית אשקלון / צלם: איל יצהר
איתמר שמעוני ראש עיריית אשקלון / צלם: איל יצהר

הסכם הגג הגדול ביותר בישראל נחתם - 30 אלף יחידות דיור באשקלון ב-7 שכונות חדשות, 3 מחלפים חדשים ופתרונות תחבורה מתקדמים. על פי התוכנית, אשקלון אמורה להפוך כך לעיר ה-6 בגודלה תוך עשור.

שר האוצר, משה כחלון, אמר בטקס החתימה כי "נחזיר את מחירי הדיור למקומם הטבעי והנורמאלי. במסגרת מחיר למשתכן המדינה הפכה ליזמית הבניה הגדולה ביותר".

מוקדם יותר החודש יצא ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, בדרישה לקדם החלטת ממשלה שתקבע כי העיר תקבל בחזרה את ההגדרה של איזור עדיפות א'.

שמעוני שיגר מכתבים דחופים בנושא זה לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה אריה דרעי, ימים לפני החתימה על הסכם הגג שצפוי להכפיל את אוכלוסיית העיר.

"הסכם הגג שצפוי להיחתם עם אשקלון בסוף החודש הנוכחי, הינו הסכם הגג הגדול ביותר שנחתם אי פעם בישראל, ואנו מתייחסים לרגע הזה כנקודת מפנה דרמטית בכל הנוגע לעתידה של העיר", כתב שמעוני במכתבים ששלח, "עם זאת, ידוע היטב כי רשות מקומית המבקשת לשמור על איתנות פיננסית, אינה יכולה להישען אך ורק על תשלומי ארנונה למגורים, אלא מוכרחה לחזק, להגדיל ולהרחיב את היצע שטחי התעשייה, המסחר והתעסוקה. במסגרת הסכם הגג נתנו מענה גם לכך, עם הקמתם הצפויה של פארק תעשייה חדש ופארק היי-טק בצידה המזרחי של העיר, שני מוקדים שאמורים לסייע ביצירת אלפי מקומות עבודה חדשים עבור תושבי אשקלון ויישובי הסביבה.

"אם להודות על האמת, אני מתקשה לראות כיצד אוכל לשכנע יזמים, בעלי חברות ומפעלים, להגיע לאשקלון, להקים פה את העסק הבא שלהם או להעתיק את העסק הקיים, כל עוד הממשלה אינה מעניקה לנו שום תמריצים על מנת שיסייעו לי לקדם את הנושא", כתב.