נעילה מעורבת בבורסה בת"א; מניות הגז זינקו עד כ-7%

המכשול הקואליציוני הוסר - מתווה הגז בדרך לאישור לאחר התפטרותו של דרעי ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-662 מיליון שקל ■ עליות נרשמו במניות הבנקים

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (א') במגמה מעורבת, ברקע למגמה השלילית שחתמה את המסחר בוול סטרט ביום שישי. מניות הבנקים נסחרו בעליות של עד כ-1.7% בעוד מניות הגז רשמו עליות חדות בעקבות ההתפתחויות בנושא אישור מתווה הגז. (על כך בהמשך). מחזור המסחר הסתכם בכ-662 מיליון שקל.

השבוע הנוכחי יעמוד בסימן דוח התעסוקה האמריקאי לחודש אוקטובר, אשר יפורסם ביום ו'. דוח זה יהווה אינדיקציה נוספת ומשמעותית למצב הכלכלה בארה"ב - ולאפשרות להעלאת ריבית על ידי הפדרל ריזרב.

בשבוע שעבר, נזכיר, הודיע הפד כי הוא דוחה שוב את שינוי המדיניות המוניטארית והעלאת הריביות ומתיר אותן על כנן ברמה אפסית. עם זאת, הפד המשיך לשמור על עמימות גם בהודעה הנוכחית והותיר את הדלת פתוחה לאפשרות של העלאת ריביות בדצמבר, כאשר הרמז היחיד בהודעה היה כי "תיתכן העלאה בפגישה הבאה".

כלכלני בנק לאומי ממשיכים להמליץ גם השבוע על חשיפה מנייתית קרובה לממוצע הרב שנתי בתיק ההשקעות. "הקטנה זו באה על רקע נתוני מאקרו חלשים מעט ביחס לציפיות, והפחתה מסויימת בקצב הצמיחה העולמי החזוי לשנים 2015-2016. בנוסף, התוצאות הכספיות של הפירמות הכלולות במדדי המניות המרכזיים, למחצית השנייה של השנה (רבעון שלישי ורביעי), צפויות להיות נמוכות יחסית. גורמי הסיכון בשוק- סימני שאלה לגבי קצב הצמיחה בסין, האטה בפעילות התעשייתית בעולם, אי ודאות לגבי תוואי הריבית בארה"ב ועוד, נותרו בעינם", נכתב בסקירה השבועית מטעם הבנק.

כלכלני בנק אגוד ממליצים "להסיט כספים לחו"ל וממליצים על חלוקה באפיק המנייתי של 60% חו"ל, 40% ישראל. בהתייחס למסחר באפיק המנייתי - התנודתיות צפויה להימשך בשווקים בטווח הקצר בינוני הן במסחר היומי והן התוך יומי. מנגד רמת הריביות הנמוכה בארץ ובעולם ממשיכה לתמוך בחברות ובאפיק זה".

עליות בבנקים ובמניות הגז

המכשול הקואליציוני הוסר - מתווה הגז בדרך לאישור: במפלגת הבית היהודי הסירו את התנגדותם למהלך שמוביל רה"מ נתניהו להעברת שר הכלכלה אריה דרעי מתפקידו, ויתמכו במהלך שיסלול את הפעלת סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים ואישור מתווה הגז. משרד הכלכלה יעבור לידיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ותיסלל הדרך לאישור מתווה הגז. שר הכלכלה דרעי הודיע היום על התפטרותו מהתפקיד. בעקבות ההתפטרות, שתיכנס לתוקף לאחר 48 שעות, יחזיק ראש הממשלה החל מיום שלישי במשרד הכלכלה, ויוסר המכשול לאישור מתווה הגז. מניות של חברות הגז הטבעי, ביניהן רציו , אבנר ודלק קידוחים , הגיבו בעליות חדות.

 

מניות הבנקים שסבלו ממומנטום שלילי בימים האחרונים, נסחרו בעליות. נציין את הפועלים ולאומי .

בשל הסכנה שמחירי האשלג ירדו ב-10% במהלך 2016, סוכנות הדירוג S&P הורידה ביום ה' את תחזית הדירוג לכיל ל"שלילית" מ"יציבה", בעוד היא מאשררת את הדירוג הנוכחי, BBB. עם זאת, בשל הורדת תחזית הדירוג, תתכן הורדה במהלך השנה הקרובה. ב-S&P מציינים כי בשל חוסר היציבות בביקושים לעומת היצע בגזרת האשלג, הרווחיות של כיל עלולה להיפגע ולא לעמוד בתחזיות של S&P.

מניות התרופות - טבע , אופקו ופריגו - ריכזו עניין ונסוגו ברקע ירידות שערים בסקטור הפארמה בוול סטריט בסוף השבוע.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]