גם קרדיט סוויס חשוד במעורבות בפרשת השחיתות בפיפ"א

הרשויות בשווייץ וארה"ב ממשיכות לחקור את הנעשה במסדרונות הנהלת הכדורגל העולמי; אחרי ברקליס, דויטשה בנק, HSBC, סטנדרד צ'רטרד ובנק הפועלים הישראלי - כעת מפרסם בנק קרדיט סוויס השווייצרי בגילוי כספי על חקירת טיב יחסיו עם "אינדיבידואלים וגופים מסוימים" הקשורים לפיפ"א

קרדיט סוויס credit suisse / צלם: רויטרס
קרדיט סוויס credit suisse / צלם: רויטרס

האם כמה מהגופים הפיננסיים הגדולים בעולם מעורבים בפרשות השחיתות של פיפ"א? הבנק קרדיט סוויס הודה, במסגרת גילוי כספי שפירסם בסוף השבוע - כי הרשויות בשווייץ חקרו את טיב יחסיו עם "אינדיבידואלים וגופים מסוימים" הקשורים לארגון הכדורגל העולמי.

מדובר על חקירות של אנשים וחברות נגדם הוגשו כתבי אישום במאי האחרון על-ידי הרשויות הפדרליות בארה"ב, במסגרת חקירה בה היה מעורב ה-FBI, בנוגע לשוחד בהיקף של למעלה מ-150 מיליון דולר.

שיתוף הפעולה החקירתי בין שווייץ, בה יושבים משרדי המטה של פיפ"א, לארה"ב - בודק האם בנקים כגון קרדיט סוויס אישרו "העברות כספים חריגות או חשודות" הקשורות לפיפ"א, או שלא יישמו כהלכה את חוקי הלוחמה בהלבנות הון, לדברי הגילוי הכספי של קרדיט סוויס.

יש לציין כי ביולי פרסם ה"וול סטריט ג'ורנל" על פנייה של הרגולטור הפיננסי של מדינת ניו יורק (New York State Department of Financial Servicesׁׂ) לקרדיט סוויס, כמו גם לברקליס הבריטי, לדויטשה בנק הגרמני וגם לבנק הפועלים הישראלי - במטרה לבחון את מעורבותם בפרשה, והאם לאנשי הגופים הנ"ל היה קשר לפעילויות לא חוקיות מול אנשי פיפ"א. במקביל, מחלקת התביעה הכללית בארה"ב ערכה תשאולים לראשי הבנקים HSBC וסטנדרד צ'רטרד.

כזכור, הפרשה האחרונה בפיפ"א גרמה להשעיית הנשיא הוותיק של הארגון, ספ בלאטר, נגדו נפתחו הליכים פליליים בשווייץ. חלק מהעצורים נגדם הוגשו כתבי אישום בארה"ב, רובם עסקני כדורגל מאמריקה הלטינית - עדיין ממתינים להסגרה לארה"ב. על-פי הדוחות הפיננסיים האחרונים של פיפ"א - יתרות המזומנים שלה עומדות על 1.43 מיליארד דולר. פיפ"א מרוויחה את עיקר כספה ממכירת זכויות השידור והספונסרשיפ של טורנירי המונדיאל, הנערכים אחת לארבע שנים.