משולם וטלי ריקליס תובעים 3.3 מ' ש' מסוחר האמנות יגאל פרסלר

בני הזוג טוענים כי שילמו לפרסלר על יצירות, אך הוא "לקח את הכסף ולא סיפק את הסחורה"

טלי ומשולם ריקליס / צילום: יוסי כהן
טלי ומשולם ריקליס / צילום: יוסי כהן

איש העסקים משולם ריקליס ואשתו, רויטל (טלי) ריקליס, הגישו היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך 3.3 מיליון שקל נגד סוחר האמנות יגאל פרסלר, בטענה כי שילמו לו מאות אלפי שקלים עבור יצירות אמנות, אך זה לקח לכאורה את הכסף ולא סיפק את הסחורה.

חלק אחר בתביעה נוגע להשקעתם בחלל אמנות ברחוב וולפסון בתל-אביב, שנועד לפעול בשיתוף עם מוזיאון שמנהל פרסלר, אך מעולם לא הופעל בגלל סכסוך בין הצדדים. מטעמם של בני הזוג נמסר כי הם מתכוונים להגיש למשטרה תלונה בעניין.

תחילת הפרשה ב-2013, אז החלה טלי ריקליס ללמוד הערכת אמנות במכללת "שורשים" בתל-אביב. במסגרת זו היא הכירה את פרסלר, שעניין אותה ביצירה של האמן משה טמיר.

בהמשך נפגשו בני הזוג ריקליס עם פרסלר בנסיבות אחרות, ולטענתם הוא סיפר להם על קשייו הכלכליים. לטענת בני הזוג, באותה הזדמנות הציע משולם ריקליס לפרסלר לרכוש 5 עבודות של משה טמיר בסך 120 אלף דולר. בהמשך החלו הצדדים לגלגל רעיון לפתיחת "ריקליס הול" בקומת הגג של "מוזיאון פרסלר", הממוקם ברחוב וולפסון בדרום תל-אביב.

בהתאם לתוכנית רכשו בני הזוג עשרות יצירות נוספות של משה טמיר ושל אמנים אחרים, לרבות לאה ניקל, יגאל טומרקין, י. אדלר, ג'ורג' קארס, פנחס ליטבינובסקי, מנשה קדישמן, משה מטוס (מוטוסובסקי) ושל האמן קונסטנט. סך הרכישות מגיע למאות אלפי שקלים. יותר מ-700 אלף שקל מתוכם כבר שולמו, לטענת בני הזוג.

"שינוי פתאומי"

בני הזוג פעלו גם לפתיחת "ריקליס הול" והשקיעו לטענתם כ-2 מיליון שקל בשיפוץ, בעיצוב, בשכירת אנשי מקצוע ובהוצאות אחרות הקשורות לחלל. אולם "ריקליס הול" נותר בגדר חזון שנשכח על רקע מחלוקת בין הצדדים, שנבעה לטענת הריקליסים משינוי פתאומי בטעמו של פרסלר, שלא הסכים להשכיר את החלל לשימושים שאינם הצגת אמנות.

בהמשך, טוענים בני הזוג, הם גילו לתדהמתם כי חלק מהיצירות שכבר רכשו מוצגות במוזיאון מאנה כץ שבחיפה כיצירות מתוך "אוסף מוזיאון פרסלר".

בני הזוג מבקשים מבית המשפט להורות על העברת היצירות לחזקתם באופן מיידי ודורשים בנוסף, במסגרת התביעה, 3.3 מיליון שקל לנזקים שונים.

פרסלר טרם הגיש כתב הגנה.