היום: יום העסקים הקטנים והעצמאים בכנסת ביוזמת להב

עו"ד רועי כהן, נשיא להב: "מרבית הצעות החוק למען העסקים הקטנים והעצמאים, לא מגיעות לקריאה שנייה ושלישית. הסיבות לכך רבות ומגוונות אך לא נותר לי אלא לתהות אם זה אכן יד המקרה או יד מכוונת"

היום (ג') התקיים יום העסקים הקטנים והעצמאים בכנסת, ביוזמת להב, לשכת העצמאים והעסקים הקטנים בישראל, ח"כ רועי פולקמן, יו"ר סיעת כולנו וח"כ אראל מרגלית, יו"ר שדולת העסקים הקטנים בכנסת.

בלהב חברים מעל ל-40 ארגונים ביניהם, לשכת עו"ד, לשכת רו"ח, שמאי מקרקעין, שחקני המסך, הסתדרות הרופאים, סוכני הביטוח והמסעדנים.

במהלך הבוקר התקיימו דיונים בועדות הכנסת בנושאים שונים הנוגעים למגזר העצמאים והעסקים הקטנים. סיום היום היה בארוע מרכזי באולם ירושלים, במסגרתו הגיעו נציגים מכל סיעות הבית, נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, נשיא להב עו"ד רועי כהן וכן בעלי עסקים קטנים ועצמאים.

עו"ד כהן אמר בנאומו כי "העצמאים והעסקים הקטנים הם הלב הפועם של הכלכלה הישראלית וכמנוע הצמיחה מן הראוי שיקבלו את היחס בהתאם למשקלם בחברה ובכלכלה הישראלית. הממשלה הנוכחית מקדמת חקיקה חשובה למען הזכויות הסוציאליות של העצמאים אותה מובילים ח"כ אלי כהן וח"כ רועי פולקמן בנושא דמי אבטלה ופנסיה. אבל לצערי הצעת חוק דמי האבטלה לעצמאים בנוסח הנוכחי היא בלוף. פקידי האוצר מנסים להפחיד את שר האוצר עם עלויות החוק ולכן שינו את ההצעה כך שהעצמאי ישלם הרבה יותר לביטוח הלאומי ובפועל יממן את דמי האבטלה בעצמו. אנחנו לא ניתן לזה יד ואני רוצה להאמין ששר האוצר והח"כים המובילים את הצעת החוק יעמדו בהבטחתם המקורית".

עוד הוסיף: "נכנסתי לתפקידי כנשיא להב לפני כשבועיים, והציגו לי את הצעות החוק שתקועות בשלבים שונים בצנרת של החקיקה. לא יכול להיות שהממשלה מקדמת חקיקה ומקבלת על כך אהדה תקשורתית, אך בשורה התחתונה, מרבית הצעות החוק למען העסקים הקטנים והעצמאים, לא מגיעות לקריאה שנייה ושלישית. הסיבות לכך רבות ומגוונות אך לא נותר לי אלא לתהות אם זה אכן יד המקרה או יד מכוונת והגיע הזמן שנשים לזה סוף. עם זאת יש לציין לטובה את ח"כ פולקמן שלקח על עצמו את המשימה להוביל וללוות את החקיקה בשיתוף להב בנושא עסקים קטנים מתחילתה ועד סופה ועל כך יש לברך".

ח"כ פולקמן: "אני רואה את מגזר העסקים הקטנים והבינוניים בישראל הוא אחד המרכיבים המרכזיים בצמיחת המשק הישראלי בכלל ובפיתוח יישובי הפריפריה וקידום אוכלוסיותיהם בפרט זו הסיבה שבשבעה חודשים בלבד העברתי שלושה חוקים עבור עסקים קטנים ובינוניים בישראל".

ח"כ מרגלית: "לצד המלחמה בטרור צריך להילחם למען העסקים הקטנים ברחבי מדינת ישראל והפרנסה של מאות אלפי אזרחים שתלויים בעסקים אלו . עברנו שנה קשה ביותר, לאחר המלחמה בדרום הגיע העת של מתקפות הטרור והסכינים והעסקים הקטנים הם הראשונים להיפגע. 60 אלף עסקים קטנים ובינוניים נסגרו בשנה האחרונה. העסקים הקטנים מנסים לשרוד. הם זקוקים לעזרה בהקלות בבירוקרטיה ולכן הגשנו את הצעת חוק ה-ONE STOP SHOP שבכל עיר יהיה נציג אחד במקום שמטפל בעסקים הקטנים. אנחנו מקדמים תוך השתתפות במכרזים של העסקים הקטנים. אנחנו בתהליך חקיקת חוק דמי אבטלה לעצמאים. אנחנו רוצים להגדיל את האשראי לעסקים קטנים בצורה דרמטית. להעצים את מעמדה של הרשות לעסקים קטנים ולדאוג שהעסקים הקטנים יקבלו מעמד מועדף במדינת ישראל".