"הגט" של אמיר ברמלי ומיכל אנסקי: ביהמ"ש אישר פשרה

החברה שהקימו המסעדנית מיכל אנסקי ובן זוגה לשעבר תחזיר לרוביקון 1.2 מיליון שקל שקיבלה לצורך הפעלת המיזם "שוק צפון" ■ הפעילות של המסעדות "אחד העם 1" ו"אתנחתא דיזנגוף" תימכר

מיכל אנסקי ואמיר ברמלי / צילום: אביב חופי ושלומי יוסף
מיכל אנסקי ואמיר ברמלי / צילום: אביב חופי ושלומי יוסף

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, נענה היום (ג') לבקשת המפרק הזמני של קרן קלע וחברת רוביקון, עו"ד ארז חבר, ואישר הסכם פשרה שאליו הגיע עם אשת המסעדנות מיכל אנסקי ובן זוגה לשעבר, רועי חמד, בקשר למיזם שוק האוכל המקורה "שוק צפון" שתוכנן לקום במימון רוביקון, ברחוב ראול ולנברג ברמת-החייל.

החזון בבסיס מיזם "שוק צפון" הוא של שוק איכרים, בנוסח הטרנד העולמי העכשווי, המשולב בבתי אוכל של שפים מוכרים.

אנסקי וחמד נקשרו בפברואר 2015 בהסכם עם רוביקון לפיו זו תממן את הקמת השוק, במסגרת הלוואת בעלים לחברה משותפת שהוקמה לצורך המיזם. עלות הקמת המיזם הוערכה בכ-10 מיליון שקלים לפי פרסומים.

רימון, החברה שנועדה להפעיל את השוק, קיבלה בפועל כ-1.25 מיליון שקל מרוביקון לצורך המיזם, אך בסוף אוקטובר האחרון, 4 ימים בלבד לפני מתן צו הפירוק לחברה, הסכימו רוביקון באמצעות אמיר ברמלי, וחברת רימון, על מתווה לביטול ההסכם והחזר החוב, ב-12 תשלומים של 112.5 אלף שקל, "כל עוד תזרים החברה (רימון - ג'מ'), יאפשר זאת".

עו"ד חבר הגיע עם אנסקי וחמד להסכמה על ביטול "הסכם הביטול" ועל מתווה חדש להחזר, במסגרתו תשלם רימון סכום של 250 אלף שקל באופן מיידי ועוד סכום של 95 אלף שקל בכל חודש בעשרת החודשים הקרובים. זאת, בתמורה להחזרת מניות רוביקון בחברת רימון.

ההסכם אמנם משקף הנחה של כ-50 אלף שקל לעומת סכום הקרן המקורי של החוב, אך מנגד עומדים היתרונות של קבלת הסכום של 250 אלף שקל באופן מיידי וקבלת ערבות אישית של אנסקי וחמד לביצוע התשלום.

עוד בטרם הדיון שנערך היום, החליט אורנשטיין לקבל את בקשתו של עו"ד חבר, בהסכמתו של ברמלי, להתמנות למפרק זמני של 3 חברות שבבעלות חברות "מסעדות טובות" שבשליטת ברמלי, אשר אחת מהן הפעילה בעבר את מסעדת "אתנחתא הרצליה" ושתיים מהן מחזיקות במסעדות "אחד העם 1" (אף היא מזוהה עם מיכל אנסקי) ו"אתנחתא דיזנגוף".

שלוש החברות קיבלו כ-13.4 מיליון שקל במסגרת הלוואות מחברת רוביקון, כשמקור הכספים ככל הנראה בכספי משקיעי קרן קלע. עו"ד חבר צפוי לנסות ולמכור את פעילות המסעדות.

הנושים באים בדיון שנערך היום נידונו בקשות נוספות שהגישו המפרק הזמני וחלק מן הנושים.

בין היתר נידונה בקשה שהגישו שתי קבוצות נושים של קרן קלע באמצעות עו"ד עופר שפירא. קבוצה אחת של משקיעים, שסך השקעתם כ-20 מיליון שקל, טוענת כי היא בעלת שיעבוד על כל זכויותיה של רוביקון בקשר לעסקת הלוואה שנתנה רוביקון לחברת גלים גלים אשקלון בע"מ לטובת פרויקט מלונאות באשקלון. הקבוצה השנייה כוללת משקיעים שרכשו אג"ח בסך 16 מיליון שקל מקרן קלע, הטוענים כי בידיהם שיעבוד על זכויותיה של רוביקון בקשר להלוואה שנתנה החברה לבניית פרויקט נדל"ן ברחוב עמוס בתל-אביב. שתי הקבוצות מתנגדות למימוש הרכוש המשועבד, בטענה כי הן בעלות קדימות על פני הנושים האחרים של רוביקון וקרן קלע.

בחודשים האחרונים נמצאו ברמלי וקרן קלע תחת חקירה שניהלה רשות ניירות ערך, בחשד לשורה של עבירות על חוק ניירות ערך שעיקרן הנפקה לציבור ללא פרסום תשקיף. קרן קלע שבשליטת ברמלי גייסה מאות מיליוני שקלים מהציבור בהנפקות של עד 35 משתתפים - לכאורה באופן שאינו מצריך תשקיף. ואולם, רשות ניירות ערך חושדת כי ההפרדה בין הסדרות השונות שהונפקו היא פיקטיבית, ונועדה אך ורק כדי לחמוק מן החובה החוקית לפרסם תשקיף.

ברמלי אף נחשד בהטעיית המשקיעים באשר למטרה שלשמה שימש הכסף שלהם. בשבוע שעבר נודע כי רשות ניירות ערך ממליצה להעמיד לדין את ברמלי בפרשה, בחשד למירמה.

לפני כשבועיים מונה עו"ד ארז חבר למפרק זמני של הקרן בהוראת בית המשפט. מהדוח שהגיש חבר אתמול (ב') לבית המשפט, עולה כי חובות הקרן עומדים על כ-300 מיליון שקל.