הפרקליטות החליטה להעמיד לדין את אמיר ברמלי

זאת בכפוף לשימוע ■ ברמלי וקרן קלע מצויים בחודשים האחרונים תחת חקירה שמנהלת רשות ניירות ערך, בחשד לשורה של עבירות על חוק ניירות ערך שעיקרן הנפקה לציבור ללא פרסום תשקיף

אמיר ברמלי /  צילום: כפיר חרבי
אמיר ברמלי / צילום: כפיר חרבי

פרקליטות המדינה החליטה להעמיד לדין את מייסד קבוצת רוביקון, איש העסקים אמיר ברמלי, בכפוף לשימוע, בגין עברות מירמה - כך עולה מהודעה שהגישה אתמול (ה') מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ני"ע לבית המשפט השלום בתל-אביב.

מהבקשה עולה עוד כי רשות ני"ע מבקשת להורות לברמלי, לקרן קלע ולרוביקון להפסיק לגייס משקיעים למשך 180 יום.

ברמלי וקרן קלע מצויים בחודשים האחרונים תחת חקירה שמנהלת רשות ניירות ערך, בחשד לשורה של עבירות על חוק ניירות ערך שעיקרן הנפקה לציבור ללא פרסום תשקיף. קרן קלע שבשליטת ברמלי מגייסת כסף מן הציבור בהנפקות של עד 35 משתתפים - לכאורה באופן שאינו מצריך תשקיף. ואולם, רשות ניירות ערך חושדת כי ההפרדה בין הסדרות השונות שהונפקו היא פיקטיבית, ונועדה אך ורק כדי לחמוק מן החובה החוקית לפרסם תשקיף.

ברמלי אף נחשד בהטעיית המשקיעים באשר למטרה שלשמה משמש הכסף שלהם. ברמלי מצידו מכחיש את החשדות נגדו, ועד לאחרונה הכחיש גם את הטענות, כי קרן קלע מצויה בקשיים.

שלשום הגיש ברמלי, באמצעות בא-כוחו, עו"ד שאול קוטלר, למפרק הזמני של רוביקון וקרן קלע, עו"ד ארז חבר, הצעה להסדר נושים, שבמסגרתו ישולמו למשקיעי קלע ולנושי רוביקון 100% מכספם, ובנוסף יוזרם סכום של 60 מיליון שקל על-ידי קבוצת משקיעים, בתמורה לחלק קטן מפרוטפוליו הנכסים של רוביקון.

בקשת הפירוק של קרן קלע הוגשה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בתל-אביב על-ידי אורי רוטשטיין, אחד מבעלי האג"ח של הקרן, שטען כי בקשתו לפדות את 305 אלף השקלים שהשקיע באג"ח לא מולאה על-ידי הקרן.