מיקרוסופט מצמצמת את נפח האחסון ב-OneDrive

מיקרוסופט, שמציעה היום נפח אחסון של 15 ג'יגה ללא תשלום, הודיעה שתצמצם אותו רק  ל-5 ג'יגה ■  כמו כן, החברה תבטל את ההטבה של 15 ג'יגה במתנה ללקוחות אשר מגבים את התמונות שלהן מהסמארטפון ■ השינויים ייכנסו לתוקף בתחילת 2016

אחסון בענן / צילום: shutterstock
אחסון בענן / צילום: shutterstock

משתמשים בשירות האחסון של מיקרוסופט OneDrive? בקרוב ענקית החומרה והתוכנה מרדמונד תצמצם לכם משמעותית את נפח האחסון החינמי שקיבלתם. מיקרוסופט, שמציעה היום נפח אחסון של 15 ג'יגה ללא תשלום, הודיעה שתצמצם אותו רק  ל-5 ג'יגה. כמו כן, החברה תבטל את ההטבה של 15 ג'יגה במתנה ללקוחות אשר מגבים את התמונות שלהן מהסמארטפון. השינויים ייכנסו לתוקף בתחילת 2016.

מיקרוסופט  תבטל גם את ההטבה של נפח האחסון ללא הגבלה למשתמשי אופיס 365 ומעכשיו נפח האחסון יעמוד על 1 טרה. חבילות האחסון בנפח 100 ו-200 ג'יגה יפסיקו להיות משווקת, אך עדיין יהיו זמינות למשתמשים קיימים. במקום זה מיקרוסופט תמכור חבילות בנפח 50 ג'יגה בעלות של 2 דולר.

השינויים בנפחי החבילות החינמיים ב-OneDrive הם מכה קשה למשתמשיה, שאולי יפנו לאלטרנטיבות של המתחרות. גוגל מציעה נפח אחסון ללא הגבלה בחינם עבור גיבוי תמונות מהסמארטפון (לא בגודל המקורי שלהן). גוגל גם מציעה נפח אחסון של 15 ג'יגה בחינם.

לקוחות OneDrive אשר משתמשים בשירות ומאחסנים תכנים מעבר לנפח האחסון שהחברה תעמיד לרשותם בתחילת 2016, עדיין יוכלו לשמור אותו בשרתי מיקרוסופט למשך שנה נוספת, אבל לא לשמור תוכן חדש. בנוסף, לקוחות יוכלו לקבל מנוי לשנה אחת בחינם באופיס 365 הכולל 1 טרה אחסון (צריך לספק פרטי כרטיס אשראי).

הסיבה לשינויים לדברי מיקרוסופט, הם מקרים בהם לקוחות ניצלו את נפח האחסון ללא הגבלה שהחברה סיפקה. למשל, לקוח מסוים אוסף סרטים בנפח 75 טרה. "במקום להתמקד בתסריטי גיבוי קיצוניים, אנחנו רוצים להישאר ממוקדים באספקת שירות פרודוקטיבי עבור רוב משתמשי OneDrive".