יו"ר מיילן: "מסרב לקרוא לסיטואציה 'ניסיון השתלטות עוינת'"

רוברט קורי הגיע לישראל לרגל הרישום הכפול של מיילן בבורסה בת"א: "ישראל היא צעד טבעי להמשך ההתרחבות שלנו. יש פה הזדמנויות, טכנולוגיה, ביוטק, אינטלקט" ■ קורי מבטיח כי מיילן תישאר בישראל גם בלי פריגו

רוברט קורי / צילום: בלומברג
רוברט קורי / צילום: בלומברג

"אני מסרב לקרוא לסיטואציה הזו 'ניסיון השתלטות עוינת'. ג'ו (פאפא, מנכ"ל פריגו) ואני דיברנו הרבה פעמים, הייתה לנו אפילו פגישה שבה דיברנו מי יהיה המנכ"ל ומי סמנכ"ל כספים במקרה של מיזוג שתי החברות - הגענו לרמה כזאת של פירוט. לכן אני המום ומובך מכך שהגענו למצב הנוכחי". כך אמר היום (ד') יו"ר מיילן , רוברט קורי, במפגש עם עיתונאים בבורסה בת"א.

קורי הגיע לישראל לכבוד הרישום הכפול של מיילן בבורסה בת"א והשתתף בטקס פתיחת המסחר. לאחר מכן, הוא נפגש עם משקיעים ישראלים כדי לשכנע אותם להיענות להצעת הרכש שהגישה מיילן לפריגו. המוסדיים בישראל מחזיקים בכ-10% ממניות פריגו .

מיילן מגיעה להירשם בבורסה של ת"א על רקע ניסיון ההשתלטות שלה על פריגו, שנסחרת גם היא כאן. כחברה דואלית, מיילן פטורה מפרסום תשקיף מפורט, ובית המשפט המחוזי בת"א סלל את דרכה לרישום הכפול, כשפסק בשבוע שעבר נגד בקשת פריגו לצו מניעה בנושא.

קורי נשמע היום נלהב לנוכח כניסתה של החברה לבורסה בת"א. "ישראל היא צעד טבעי להמשך ההתרחבות שלנו. יש פה הזדמנויות, טכנולוגיה, ביוטק, אינטלקט. השופטת (בביהמ"ש המחוזי, ש' ח' ו') לא יודעת אפילו כמה היא תרמה למדינת ישראל. זה לא ניצחון משפטי למיילן אלא לישראל. זה מראה שישראל פתוחה להשתתף בשוק הגלובלי ואנשים כמוני יכולים להרגיש נוח להשתתף פה. אני גאה להיות חלק מהחלטה היסטורית כזאת".

מיילן מציעה לשלם 75 דולר במזומן ו-2.3 מניות של מיילן תמורת כל מניית פריגו - כלומר, כ-182 דולר למניה, פרמיה של 14% על מחיר המניה של פריגו כיום. בסך הכל מדובר בכ-26.7 מיליארד דולר. פריגו מתנגדת כידוע לניסיון ההשתלטות הזה ונאבקת בו. בשבוע שעבר הגיע לישראל פאפא, שעומד כאמור בראש פריגו, וניסה לשכנע את המשקיעים הישראלים להתנגד למה שקורי מציע כאן. קורי קורא לפאפא להיפגש. "בוא נדבר ונגיע להסכם שטוב לעובדים ובעלי המניות של שתי החברות", הוא אומר. את פאפא הוא מגדיר כ"מענטש אמיתי". "הוא אפילו אמר בעבר איזו חברה טובה זו מיילן וקנה מניות שלנו. אני עדיין מקווה שג'ו יבוא לשולחן", הוא אומר.

קורי בטוח שמיילן תשיג את ה-50% הנדרשים מקרב בעלי המניות על מנת להשתלט על פריגו, אך פחות בטוח לגבי רף ה-80% שיאפשר למיילן להשיג בעלות מלאה על פריגו, לפחות לא בשלב הראשון. הצעת הרכש בתוקף עד 13 בנובמבר.

במבט מקרוב קורי מצטייר כאדם נמרץ וישיר, בדיוק כפי שעלה מהמכתבים הפומביים העוקצניים שפרסם כשטבע ניסתה להשתלט על מיילן רק לפני כמה חודשים. היום הוא מספר על קשריו עם טבע לאורך השנים, כולל ארוחת ערב עם אלי הורביץ ז"ל בסוף שנות ה-80, לצד מייסד מיילן, מילאן פושקאר. "הורביץ הוא איש חזון אמיתי שעשה פלאים בתעשייה. היו לי כמה פגישות איתו, טבע ניסתה לרכוש את מיילן כמה פעמים", הוא אומר.

גם על המנכ"ל לשעבר ישראל מקוב יש לו תשבוחות: "הוא אחד המנכ"לים הטובים ביותר שהיו בתעשייה, אסטרטג ואיש ביצוע. אני שומע ששלמה ינאי מצטרף לדירקטוריון פריגו, אני לא אשכח שהוא טס לסן פרנסיסקו והציע לי 20 דולר למניה כשהיינו ב-17 דולר. יש לי כבוד רב לטבע. אין לי ספק שארז ויגודמן ואני נעשה דברים טובים יחד כמובילי התעשייה, וחבל שאין לי זמן להיפגש איתו בביקור הזה. אבל ההצעה של טבע הייתה חסרת היגיון תעשייתי, זו הייתה עסקה של 'עוד מאותו דבר', אולי זה היה טוב כגשר לטבע (מבחינת הצמיחה הפיננסית, ש' ח' ו') אך לא למיילן".

קורי נשאל האם הוא מתחרט שלא קיבל את הצעת טבע. כזכור, טבע זנחה את ניסיון הרכישה של מיילן לטובת רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן, לאחר שקודם לכן הציעה לשלם 82 דולר למניית מיילן, שכיום נסחרת ב-46 דולר בלבד. "זו הייתה הבעת עניין, בניגוד להצעה אמיתית", הוא אומר. "אולי טבע הייתה מגיעה ל-100 דולר למניה? אולי מזומן, אולי מניות. אני לא יודע. שתי דקות אחרי שארז שלח לי את המייל הראשון, התקשרתי והזמנתי אותו לניו יורק. אמרתי לו: 'כל מה שהיית צריך לעשות, זה להתקשר אליי באופן פרטי, והיינו דנים בנושא'. הוא שם את זה בפוזיציה פומבית ולא הייתה לי ברירה אלא לקחת את זה לשלב הבא. עכשיו הרעש מאחורינו, וחשוב שנתקשר יחד לטובת התעשייה כולה".

קורי מעריך עוד שמיילן תוכל לקבל אישור ולשווק את הגרסה הגנרית שלה לקופקסון של טבע ב-2016 (כיום יש גרסה גנרית אחת בשוק), ומנגד, להערכתו, טבע לא תיכנס עם גרסה גנרית למוצר המוביל של מיילן, אפיפן, בחודשים הקרובים - ייתכן שאף לא ב-2016 כולה.

לדברי קורי, עסקת מיילן-פריגו שונה ואינה "עוד מאותו דבר". "יש לנו הזדמנות משמעותית לספק ערך אמתי מיידי לבעלי המניות של פריגו, וזה תלוי בהם, אנחנו עברנו כל משוכה אפשרית בדרך בשבילם - פריגו תבעה אותנו בכל מקום, וניסתה לעצור את המהלך", הוא אומר. לטענתו, הוא הופתע מהתוכנית האסטרטגית שפריגו הציגה שכוללת קיצוץ 800 עובדים ורכישה עצמית של מניות. "הנהלה צריכה להתמקד ברווח הנקי למניה, ככל שהוא יצמח, גם המכפיל יגיע באופן טבעי. בניגוד לפריגו, האסטרטגיה של מיילן לא תלויה בהזדמנויות חיצוניות כמו רכישת חברות".

- מה שמעת מבעלי המניות הישראלים של פריגו שנפגשת איתם היום?

"אהבתי את השאלות שהם שאלו, שנוגעות ישר בעניין עצמו. אני אוהב שאנשים עושים שיעורי בית, שואלים שאלות ישירות. אני חושב שנתתי להם תשובות ישירות והדיאלוג היה טוב. אף אחד מהם לא התווכח על השווי וזה מדבר בעד עצמו".

"בכל מקרה נישאר בת"א"

מלבד הדיבורים, ניסיונות השכנוע והטקסים נרשם היום גם אירוע ממשי כשמניית מיילן, בעלת שווי שוק של כ-90 מיליארד שקל (שנייה רק לטבע), החלה להיסחר בתל אביב. השוק קיבל את המניה באופן חיובי והמניה רשמה עליות של כ-3% במהלך יום המסחר. קורי, שהשתתף בטקס פתיחת המסחר בתל אביב, אמר במהלכו כי "עם או בלי פריגו - נישאר בבורסה בת"א. זה כבוד להיות כאן ואני גאה מאוד להיות פה בישראל. מיילן התחילה בעיר קטנה במערב וירג'יניה וגדלנו ברחבי ארה"ב. התפתחנו לפעילות ב-150 מדינות ואנחנו נרגשים להרחיב את פעילותנו גם לכאן".

במקביל פרסמה היום הבורסה הבהרה בנוגע לצירוף מיילן למדדי הבורסה. מהדברים עולה כי מיילן לא תצורף למדדים במסלול המהיר. אם הצעת הרכש שלה לפריגו תיענה, מיילן תחליף את פריגו במדדים לכל המאוחר ב-15 בדצמבר. אם ההצעה תדחה - מיילן תצורף למדדים לצד פריגו, אך מבלי שמניות אחרות יגרעו מהמדדים שאליהם היא תצורף.

אתמול נרשם צעד נוסף שמקרב את מיילן להשלמת העסקה עם פריגו, לאחר שה-FTC, רשות ההגבלים העסקיים של ארה"ב, אישרה את המיזוג בין החברות, בתנאי שמיילן תמכור זכויות על 7 מוצרים שהיא משווקת. האישור היה צפוי, מכיוון שבין שתי החברות אין חפיפה גבוהה שעלולה לפגוע בתחרות.