ארקיע עתרה לבג"ץ נגד סגירת שדה התעופה שדה דב

מבקשת לדחות את המועד לסגירת שדה התעופה שדה דב לתעופה אזרחית, כל עוד שדה התעופה הצבאי במקום ממשיך לפעול - קרי עד לשנת 2019

חברת התעופה ארקיע, המפעילה בין היתר את קו הטיסות אילת-תל-אביב, הגישה הבוקר (ד') עתירה לבג"ץ, בבקשה שיורה על דחיית המועד לסגירת שדה התעופה שדה דב לתעופה אזרחית, כל עוד שדה התעופה הצבאי במקום ממשיך לפעול - קרי עד לשנת 2019.

שדה התעופה שדה דב, הממוקם על קרקע בבעלות המדינה יחד עם בעלים פרטיים, מצוי במרכזו של סבך משפטי והליכים בני עשרות שנים. כחלק מפשרה שהושגה בין נציגי בעלי הקרקע לבין המדינה וקיבלה תוקף של פסק דין, הוחלט על מתווה לפינוי השדה לצורך קידום בניית שכונת מגורים במקום. בהתאם, תוכננה סגירת שדה דב עד לאמצע 2016.

עם זאת, הממשלה החליטה לאחרונה כי שדה התעופה הצבאי בשדה דב ימשיך לפעול עד לינואר 2019, וזאת בין היתר על רקע עיכוב בהליכים התכנוניים שקודמו בעקבות הסכמי הפשרה.

"ההחלטה לסגור את שדה דב לתעופה אזרחית בראשית הקיץ הקרוב תפגע קשות בתעופה האזרחית הפנים-ארצית בישראל ותגרום לנזק כבד ובלתי הפיך לא רק לארקיע ולפעילותה התעופתית, אלא אף לכלכלתה של אילת המבוססת כידוע על תיירות - כמו גם לרווחתם ובריאותם של תושביה", טוענת ארקיע בעתירה. זאת, "בשעה שהשימוש הצבאי בשדה דב, לרבות במסלול התופס חלק גדול משטח השדה, הוארך נכון לעכשיו עד ינואר 2019 לפחות".

"חשוב להדגיש כי עתירה זו איננה באה לשנות בכהוא זה את הוראות ההסכמים וההחלטות שניתנו בתיק הגוש הגדול", מדגישים העותרים, "נהפוך הוא. עתירה זו מתיישבת היטב עם הכוונה לפנות את שדה דב תוך פרק זמן סביר, מצב בו הקרקע בשדה תתפנה, כשמחד גיסא, הקמת יחידות דיור לא תקודם בשל מורכבות ההליכים התכנוניים, ומאידך גיסא, ענפי התעופה והתיירות ייפגעו קשות".

העתירה הוגשה באמצעות עורכי הדין דוד זילר, סער פאוקר, ועמית לאופר ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן.