בעקבות חשיפת "גלובס": מויניאן מאשרת ההלוואה ל-MDG

חברת הנדל"ן האמריקאית העניקה לחברת MDG הלוואה בהיקף של 65 מיליון דולר בריבית של 10% ■ הסכם המימון נוגע לקרקע המיועדת להקמת מלון במנהטן, ובמסגרתו קיבלה החברה שעבוד ראשון ובלעדי על הקרקע ■ מויניאן גייסה בישראל בחודש מאי אג"ח בריבית של 4.2%

ג'ו מויניאן / צילום: אתר החברה
ג'ו מויניאן / צילום: אתר החברה

חברות הנדל"ן האמריקאיות מויניאן ו-MDG, שהנפיקו אג"ח בישראל, דיווחו אמש, בעקבות חשיפת "גלובס" מהשבוע שעבר, על הלוואה, בהיקף של 65 מיליון דולר, שהעמידה מויניאן ל-MDG בסוף חודש ספטמבר - לפני יותר מחודש.

מויניאן דיווחה "בעקבות פרסומים בעיתונות הכלכלית", כי חתמה על הסכם מימון עם MDG שבבעלות דיוויד מרקס בקשר לקרקע המיועדת להקמת מלון ברחוב 34 בשדרה ה-10 במנהטן, ניו יורק, שלפיו העמידה ל-MDG הלוואה של 65.5 מיליון דולר לתקופה של 10 חודשים בריבית שנתית של 10%.

"להערכת החברה, ההלוואה מהווה כ-3% מנכסיה ואיננה מהותית. במסגרת הסכם ההלוואה קיבלה החברה שעבוד ראשון ובלעדי לטובתה על הקרקע בפרויקט. נוסף על כך, החברה הלווה אינה רשאית לשעבד את הקרקע לצד שלישי ללא הסכמה מראש של החברה. יצוין, כי לחברה נכסי נדל"ן בסמיכות לקרקע, וברצונה להרחיב את פעילותה באזור זה. כמו כן, לחברה ניסיון רב בבניית נכסי מלונאות דומים. יודגש, כי להערכת הנהלת החברה, ההתקשרות בהסכם ההלוואה עשויה להוביל ליצירת שיתוף פעולה בפיתוח ו/או בעלות על הנכס".

מויניאן לימיטד, שבבעלות ג'ו מויניאן, גייסה במאי השנה סכום עתק של 1.4 מיליארד שקל בהנפקת אג"ח בבורסה בתל אביב, הנושאות ריבית של 4.2%. לפיכך, ההלוואה שהועמדה ל-MDG, ואשר החליפה הלוואה קודמת שהעמידה לפרויקט קבוצת רילייטד (שגם היא הנפיקה אג"ח בתל אביב) היוותה כ-20 מהכסף שגויס בהנפקה בתל אביב, שאותה הובילה חברת החיתום של לאומי פרטנרס. בתשקיף הנפקת האג"ח של מויניאן לימיטד נכתב, כי "החברה מייעדת את תמורת ההנפקה לצורך פעילותה בנכסי נדל"ן (הן באופן עצמאי והן ביחד עם שותפים)", ולא הוזכר בו מתן הלוואות לצדדים שלישיים.

MDG מתכננת הקמה של מלון בן 399 חדרים באזור ה"האדסון יארדס" במנהטן, מגה פרויקט שאותו יזמה רילייטד של סטיבן רוס. במסגרת זו נחתם הסכם זיכיון עם רשת מריוט הבינלאומית. המלון צמוד לשדרת הקניות המרכזית של הפרויקט, לתחנת הרכבת התחתית החדשה ולמרכז הכנסים והקונגרסים הגדול בניו יורק.

בדיווח שלה מאתמול מציינת MDG כי ההלוואה ממויניאן תשמש כהלוואת גישור, עד להשגת הלוואת בנייה (Construction Loan), והיא מציינת כי היא מנהלת מו"מ מתקדם עם תאגיד פיננסי להעמדת הלוואה שכזו בסך 125 מיליון דולר. בכוונת החברה להתחיל בעבודות הבניה בחודש ינואר 2016. בתשקיף הנפקת האג"ח של MDG מלפני כחודשיים העריכה החברה כי בניית המלון צפויה להסתיים בתחילת הרבעון השני של 2017. שווי הנכס הוערך בתשקיף על-ידי בנק CBRE ב-112 מיליון דולר.